Toplumsal gelişimin
öncüsü konumundaki eğitim örgütlerinde, en önemli faktörlerden biri
öğretmenlerdir. Öğretmenlerin yetiştirilme süreci, okullardaki eğitim
etkinliklerinin kalitesi açısından büyük önem taşımaktadır. Bu sürecin doğru
bir şekilde amacına ulaşması için öğretmen yetiştiren öğretim elemanlarının,
öğretmen adaylarını kişisel ve mesleki yönden çok iyi yetiştirecek düzeyde bilgi
ve beceriye, bilimsel yaklaşıma ve kişisel liderlik donanımlarına sahip olması
gerektiği söylenebilir. Araştırmada, öğretmenleri liderlik yeteneklerine sahip
bireyler olarak yetiştirme görevini üstlenen eğitim alan dersi öğretim
elemanlarının, liderlik düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla alan
derslerini fen edebiyat fakültesinde tamamlayan Karadeniz Teknik Üniversitesi
Fatih Eğitim Fakültesi ortaöğretim matematik, fizik, kimya, biyoloji
öğretmenliği bölümü 145 öğretmen adayına, “liderlik uygulamaları ölçeği”
kullanılarak, eğitim alan dersi öğretim elemanlarının liderlik düzeyleri
hakkındaki görüşleri sorulmuştur. Araştırma sonucunda, öğretim elemanlarının
liderlik düzeylerine ilişkin görüşlerin “çoğu zaman” düzeyinde olduğu ve
öğretmen adaylarının cinsiyetine ve anabilim dallarına göre görüşler arasında
farklılık olmadığı görülmüştür
In educational organizations, the teachers are,
without doubt, the most important factors playing the role of pioneers of an
improving community. The process in which teachers are trained plays a major
role in terms of the quality of activities in the schools. It can be said that
in order for this phase to reach its goal in the best way, the instructors who
train the teachers need to be equipped with the needed information, skills,
scientific approach and personal leadership. In this research, leadership levels
of the instructor, who take the role of training the teachers as individuals
who already have the leadership skills needed, are determined. For this aim,
teacher candidates (145 in number) who completed their major area courses in
the department of Science/Literature Faculty in Black Sea Technical
University/Fatih Education Faculty and who are in the departments of secondary school
mathematics, chemistry, physics, biology teaching have been asked for their
opinions about the sufficiency of their instructors’ Leadership Level using
"Leadership Practices Scale". After the research, it is found out
that the leadership levels of instructors were "high most of the
time" according to the teacher candidates' personal views and there were
no differences in their opinions based on the gender and departments.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2016 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 24 |