Bu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi
öğrencilerinin yaşam amaçları ve psikolojik iyi oluşlarının öğretmenlik
mesleğine yönelik tutumlarını yordayıp yordamadığının incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2015-2016 eğitim öğretim yılında
Dokuz Eylül ve Van Yüzüncü Yıl Üniversitelerinde pedagojik formasyon eğitimi
alan 360 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Yaşam Amaçları Ölçeği,
Psikolojik İyi Oluş Ölçeği ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği
aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde çoklu doğrusal regresyon
analizi tekniği kullanılmıştır. Çoklu doğrusal regresyon analizi sonuçlarına
göre, yaşam amaçları (ilişki, topluma katkı, fiziksel sağlık, kişisel gelişim,
aileye katkı, anlamlı yaşam, maddi başarı, imaj/çekicilik ve ünlü olma) ve
psikolojik iyi oluş hep birlikte öğretmenlik mesleğine yönelik tutumdaki
değişimin %26.9’unu açıklamaktadır. Elde edilen sonuçlara göre, yüksek
psikolojik iyi oluş ile kişisel olarak kendini geliştirme ve ailesine katkı
sağlama isteğinin pedagojik formasyon öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik
tutumlarına olumlu yönde katkı sağladığı; ünlü olma isteğinin ise öğretmenlik
mesleğine yönelik tutumu olumsuz yönde etkilediği söylenebilir.
Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum psikolojik iyi oluş yaşam amaçları
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 23 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 25 |