Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Thematic Content Analysis on Studies Related to Quantum Learning Approach

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 25, 93 - 108, 30.06.2018

Öz

This study
aims to analyze studies with the Quantum learning approach in Turkey in a
thematic way. In this study, which adopted the descriptive research method, a
total of 18 studies written in Turkish through sampling and published in
reviewed academic journals as well as YOK National Theses Center, were included
in the research. The studies were examined within the framework of the
classification analysis technique and the type of research, the purpose of the studies,
the number of sample/participants, the subject, the results. At the end of the
study, it is seen that the studies conducted using the Quantum Learning
approach have increased in recent years, but the number of studies is limited
in general. It is seen that these studies are mainly experimental models and
that the learning environment design made using this approach increases the
academic performance of the students as well as the affective characteristics
such as motivation and attitude. Based on the results of the study, some
recommendations were suggested.

Kaynakça

  • * Akpınar, B. & Aydın, K. (2009). Kuantum paradigmasının eğitim programlarına yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 38(182), 299-313.* Alaca, Ö. (2014). Kuantum öğrenme modeline dayalı fen bilimleri öğretimin ortaokul öğrencilerinin akademik başarıları, tutum ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi) Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.*Ay, Y. (2010). Kuantum öğrenme modeline dayalı fen ve teknoloji eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, derse yönelik tutum ve kendi kendine öğrenme becerileri üzerine etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.*Aytan, N. (2016). Türkçe derslerinde okuma ve dil becerilerinin artirilmasinda kuantum yönteminin kullanilmasi: Eylem araştirmasi önerisi. International Journal of Social Science, 43, 533-552.Ayvaz Tuncel, Z. (2016). Kuantum Öğrenme. (Editör: Demirel, Ö.) Eğitimde Yeni Yönelimler, (5.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 289-306.Baki, A. (2014). Matematik tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi.Batdı, V. (2017). Öğretmen adayları ile öğretim üyelerinin görüsleri temelinde pedagojik formasyon eğitimi ders içeriklerinin yöntemsel çoğulculuk bağlamında karsılastırmalı analizi. Electronic Journal of Social Sciences, 16(62), 1015-1033.Benn, W. (2003). Evaluation study of quantum learning's impact on achievement in multiple settings. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Department of Education, California University, California.Blackburn, I. M., & Twaddle, V. (2011). Cognitive therapy in action: A practitioner's casebook. London: Souvenir Press.Cam, A., Topcu, M. S., Sulun, Y., Guven, G., & Arabacioglu, S. (2012). Translation and validation of the Epistemic Belief Inventory with Turkish pre-service teachers. Educational Research and Evaluation, 18(5), 441-458.*Çakır, C. (2013). İlköğretim 8. sınıf düzeyinde maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin kuantum öğrenme modeline dayalı öğretimi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.*Çırak, S. (2016). Kuantum öğrenme döngüsü ile desteklenen harmanlanmış öğrenmenin etkililiği üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep. Dadgaran, N. S., & Khalkhali, A. (2016). The effect of quantum learning method on students course learning. Research in Medical Education, 8(1), 29-36.Danişman Ş., Güler M., & Karadağ E. (2015, Mayıs). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel inançlarının karşılaştırılması: Enlemsel bir araştırma. II. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye.*Demir, S. (2006). Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde öğrenci başarisina etkisi (Gaziantep örneği) (Yayımlanmamış doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.DePorter, B., Reardon, M., & Singer-Nourie, S. (1999). Quantum teaching. Orchestrating student success. Boston: Allyn and Bacon.Didiş, N., Özcan, Ö., & Abak, M. (2008). Öğrencilerin bakış açısıyla kuantum fiziği: Nitel çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 86-94.*Etyemez-Demirboğa, S. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımına ilişkin görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. *Girit, D. (2011). Kuantum öğrenme yaklaşımının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematiğe ilişkin tutum, kaygı düzeyleri ve akademik başarıları üzerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.Given, B. K. & DePorter, B. (2015). Excellence in teaching and learning – the quantum learning system. Oceanside: Quantum Learning Network.*Güllü, A. (2010). Kuantum öğrenme modelinin orta öğretim düzeyinde öğrenci başarısına etkisi (Konya örneği) (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.*Gürel, İ. (2017). Kuantum öğrenme modelinin fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik ve iletişim becerilerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kırşehir.*Hanbay, O. (2009). Kuantum öğrenme temelli öğreterek öğrenme yönteminin ikinci yabancı dil olarak Almancanın öğrenilmesine etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 17-27.Hatunoğlu, Y., & Hatunoğlu, Y. (2006). Okullarda verilen rehberlik hizmetlerinin problem alanlari. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 333-338.*Kanadlı, S., Kerim, Ü. ve Karakuş, F. (2015). Kuantum öğrenme modelinin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 136-157.*Koç, S. ve Epçaçan, E. (2017). Öğretmen adaylarının kuantum öğrenme tekniklerini kullanma becerilerine ilişkin görüşleri. Current Research in Education, 3(2), 66-80.Kurnaz, M. A., & Calik, M. (2009). A thematic review of ‘energy’teaching studies: focuses, needs, methods, general knowledge claims and implications. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 1(1), 1-26.Kuzgun, Y. (1972). Kendini gerçekleştirme. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü Dergisi, 10, 162-172.Neuman, W. L. (2003). The meanings of methodology: Social research methods. (5th ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon.Özen, S. O. (2017). the effect of motivation on student achievement. In The factors effecting student achievement (pp. 35-56). Springer, Cham.Porter, B. D., & Hernacki, M. (2000). Quantum learning: Unleasing the genius in you. New York: Dell Publishing. Pritscher, C. P. (2001) Quantum learning: beyond duality. Amsterdam: Editions Rodopi B. V.Quantum Learning Education (2017). The five quantum learning tenets & The eight keys to educational success. 30 Aralık 2017 tarihinde https://eme6417.wikispaces.com/Quantum+Learning+Education adresinden edinilmiştir.Sölpük, N. (2017). The effect of attitude on student achievement. In The factors effecting student achievement (pp. 57-73). Springer, Cham. Suryani, N. (2013). Improvement of students’ history learning competence through quantum learning model at Senior High School in Karanganyar Regency, Solo, Central Java Province, Indonesia. Journal of Education and Practice, 4(14), 55-63.*Şimşek, F. (2016). Fen ve Teknoloji dersinde kuantum öğrenme modelinin, öğrencilerin akademik başarısı, Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumu, motivasyon ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş. *Şöhretli, G. (2014). Kuantum Öğrenme Modelinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları bilimsel süreç becerileri ve matematiğe ilişkin tutumları üzerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, HatayTaşkan, M. (2011). Fizikte 10 teori. İstanbul: Cinius Yayınları.Türkdoğan, A., Güler, M., Bülbül, B. Ö., & Danişman, Ş. (2015). Türkiye’de matematik eğitiminde kavram yanılgılarıyla ilgili çalışmalar: Tematik bir inceleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 215-236. *Usanmaz, E., Alci, B., & Çeliköz, N. Kuantum öğrenme yaklaşımının İngilizce kelime öğrenme üzerine etkileri. Türkiye Eğitim Dergisi, 2(2), 95-107.Vella, J. (2002). Quantum learning: teaching as dialogue. New Directions for Adult and Continuing Education, 2002, 73–84. doi:10.1002/ace.51.*Yilgen, A. (2014). Kuantum Öğrenme modeline dayalı fen eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ. Zeybek, G. (2017). An ınvestigation on quantum learning model. International Journal of Modern Education Studies, 1(1), 16-27.

Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 25, 93 - 108, 30.06.2018

Öz

Bu çalışma ile Türkiye'de Kuantum öğrenme yaklaşımını odağına
alarak yürütülen çalışmaların tematik analizinin yapılması amaçlanmıştır.
Betimsel araştırma yönteminin benimsendiği bu çalışmada ölçüt örnekleme yoluyla
Türkçe anadilinde yazılmış ve hakemli akademik dergilerde yayınlanan
makalelerin yanında YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde yer alan toplam 18 çalışma
araştırmaya dâhil edilmiştir. Ulaşılan çalışmalar sınıflandırma analiz tekniği
ile araştırma türü, çalışmaların amacı, örneklem/katılımcı sayısı, konu,
sonuçlar gibi özellikler çerçevesinde incelenmiştir. Çalışma sonunda Kuantum
öğrenme yaklaşımı kullanılarak yürütülen çalışmaların son yıllarda arttığı
ancak genel olarak çalışma sayısının sınırlı olduğu, yapılan bu çalışmaların
deneysel model ağırlıklı olduğu ve bu yaklaşım kullanılarak yapılan öğrenme
ortamı tasarımının öğrencinin akademik başarısının yanında motivasyon, tutum
gibi duyuşsal özelliklerini de artırdığı görülmüştür. Çalışmanın sonuçlarından
hareketle bazı önerilerde bulunulmuştur.   

Kaynakça

  • * Akpınar, B. & Aydın, K. (2009). Kuantum paradigmasının eğitim programlarına yansımaları. Milli Eğitim Dergisi, 38(182), 299-313.* Alaca, Ö. (2014). Kuantum öğrenme modeline dayalı fen bilimleri öğretimin ortaokul öğrencilerinin akademik başarıları, tutum ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi) Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.*Ay, Y. (2010). Kuantum öğrenme modeline dayalı fen ve teknoloji eğitiminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı, derse yönelik tutum ve kendi kendine öğrenme becerileri üzerine etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.*Aytan, N. (2016). Türkçe derslerinde okuma ve dil becerilerinin artirilmasinda kuantum yönteminin kullanilmasi: Eylem araştirmasi önerisi. International Journal of Social Science, 43, 533-552.Ayvaz Tuncel, Z. (2016). Kuantum Öğrenme. (Editör: Demirel, Ö.) Eğitimde Yeni Yönelimler, (5.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 289-306.Baki, A. (2014). Matematik tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi.Batdı, V. (2017). Öğretmen adayları ile öğretim üyelerinin görüsleri temelinde pedagojik formasyon eğitimi ders içeriklerinin yöntemsel çoğulculuk bağlamında karsılastırmalı analizi. Electronic Journal of Social Sciences, 16(62), 1015-1033.Benn, W. (2003). Evaluation study of quantum learning's impact on achievement in multiple settings. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Department of Education, California University, California.Blackburn, I. M., & Twaddle, V. (2011). Cognitive therapy in action: A practitioner's casebook. London: Souvenir Press.Cam, A., Topcu, M. S., Sulun, Y., Guven, G., & Arabacioglu, S. (2012). Translation and validation of the Epistemic Belief Inventory with Turkish pre-service teachers. Educational Research and Evaluation, 18(5), 441-458.*Çakır, C. (2013). İlköğretim 8. sınıf düzeyinde maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin kuantum öğrenme modeline dayalı öğretimi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.*Çırak, S. (2016). Kuantum öğrenme döngüsü ile desteklenen harmanlanmış öğrenmenin etkililiği üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep. Dadgaran, N. S., & Khalkhali, A. (2016). The effect of quantum learning method on students course learning. Research in Medical Education, 8(1), 29-36.Danişman Ş., Güler M., & Karadağ E. (2015, Mayıs). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel inançlarının karşılaştırılması: Enlemsel bir araştırma. II. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye.*Demir, S. (2006). Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde öğrenci başarisina etkisi (Gaziantep örneği) (Yayımlanmamış doktora tezi). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.DePorter, B., Reardon, M., & Singer-Nourie, S. (1999). Quantum teaching. Orchestrating student success. Boston: Allyn and Bacon.Didiş, N., Özcan, Ö., & Abak, M. (2008). Öğrencilerin bakış açısıyla kuantum fiziği: Nitel çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 86-94.*Etyemez-Demirboğa, S. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuantum öğrenme yaklaşımına ilişkin görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. *Girit, D. (2011). Kuantum öğrenme yaklaşımının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematiğe ilişkin tutum, kaygı düzeyleri ve akademik başarıları üzerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.Given, B. K. & DePorter, B. (2015). Excellence in teaching and learning – the quantum learning system. Oceanside: Quantum Learning Network.*Güllü, A. (2010). Kuantum öğrenme modelinin orta öğretim düzeyinde öğrenci başarısına etkisi (Konya örneği) (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.*Gürel, İ. (2017). Kuantum öğrenme modelinin fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik ve iletişim becerilerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kırşehir.*Hanbay, O. (2009). Kuantum öğrenme temelli öğreterek öğrenme yönteminin ikinci yabancı dil olarak Almancanın öğrenilmesine etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 17-27.Hatunoğlu, Y., & Hatunoğlu, Y. (2006). Okullarda verilen rehberlik hizmetlerinin problem alanlari. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 333-338.*Kanadlı, S., Kerim, Ü. ve Karakuş, F. (2015). Kuantum öğrenme modelinin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 136-157.*Koç, S. ve Epçaçan, E. (2017). Öğretmen adaylarının kuantum öğrenme tekniklerini kullanma becerilerine ilişkin görüşleri. Current Research in Education, 3(2), 66-80.Kurnaz, M. A., & Calik, M. (2009). A thematic review of ‘energy’teaching studies: focuses, needs, methods, general knowledge claims and implications. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 1(1), 1-26.Kuzgun, Y. (1972). Kendini gerçekleştirme. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü Dergisi, 10, 162-172.Neuman, W. L. (2003). The meanings of methodology: Social research methods. (5th ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon.Özen, S. O. (2017). the effect of motivation on student achievement. In The factors effecting student achievement (pp. 35-56). Springer, Cham.Porter, B. D., & Hernacki, M. (2000). Quantum learning: Unleasing the genius in you. New York: Dell Publishing. Pritscher, C. P. (2001) Quantum learning: beyond duality. Amsterdam: Editions Rodopi B. V.Quantum Learning Education (2017). The five quantum learning tenets & The eight keys to educational success. 30 Aralık 2017 tarihinde https://eme6417.wikispaces.com/Quantum+Learning+Education adresinden edinilmiştir.Sölpük, N. (2017). The effect of attitude on student achievement. In The factors effecting student achievement (pp. 57-73). Springer, Cham. Suryani, N. (2013). Improvement of students’ history learning competence through quantum learning model at Senior High School in Karanganyar Regency, Solo, Central Java Province, Indonesia. Journal of Education and Practice, 4(14), 55-63.*Şimşek, F. (2016). Fen ve Teknoloji dersinde kuantum öğrenme modelinin, öğrencilerin akademik başarısı, Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumu, motivasyon ve bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş. *Şöhretli, G. (2014). Kuantum Öğrenme Modelinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları bilimsel süreç becerileri ve matematiğe ilişkin tutumları üzerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, HatayTaşkan, M. (2011). Fizikte 10 teori. İstanbul: Cinius Yayınları.Türkdoğan, A., Güler, M., Bülbül, B. Ö., & Danişman, Ş. (2015). Türkiye’de matematik eğitiminde kavram yanılgılarıyla ilgili çalışmalar: Tematik bir inceleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 215-236. *Usanmaz, E., Alci, B., & Çeliköz, N. Kuantum öğrenme yaklaşımının İngilizce kelime öğrenme üzerine etkileri. Türkiye Eğitim Dergisi, 2(2), 95-107.Vella, J. (2002). Quantum learning: teaching as dialogue. New Directions for Adult and Continuing Education, 2002, 73–84. doi:10.1002/ace.51.*Yilgen, A. (2014). Kuantum Öğrenme modeline dayalı fen eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ. Zeybek, G. (2017). An ınvestigation on quantum learning model. International Journal of Modern Education Studies, 1(1), 16-27.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Maşide Güler

Mustafa Yazıcı

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 2 Mart 2018
Kabul Tarihi 24 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Güler, M., & Yazıcı, M. (2018). Kuantum Öğrenme Yaklaşımını Benimseyen Çalışmalara Yönelik Bir Tematik İçerik Analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 93-108.