Bu araştırmanın amacı; liselerde görev yapan öğretmenlerin ölçme ve değerlendirmeye yönelik öz-yeterliliklerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Sivas il merkezinde bulunan liselerde çalışmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “ölçme ve değerlendirme öz-yeterlilik algısı ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin doğrulayıcı faktör analizi ve güvenirlik analizi yapılmış ve sonuçların iyi olduğu görülmüştür. Veriler normal dağılım ve çoklu normal dağılım bakımından değerlendirilmiş ve normal dağıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların cinsiyet, eğitim durumu ve medeni durum değişkenleri için bağımsız gruplar t-testi, mesleki kıdem değişkenleri için ise ANOVA testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda liselerde görev yapan öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme öz-yeterliklerinin cinsiyet ve medeni durum değişkenine göre anlamlı farklılık oluşmadığı bulgulanmıştır. Eğitim durumu değişkenine göre “verileri analiz etme ve yorumlama” faktöründe lisansüstü eğitime sahip olan öğretmenlerin lehine anlamlı farklılık oluştuğu ve son olarak mesleki kıdem değişkenine göre bütün faktörlerde anlamlı farklılık oluştuğu görülmektedir. Araştırma sonunda elde edilen bulgularla ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur.
Değerlendirme liseler öğretmenler ölçme ölçme ve değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2020 |
Kabul Tarihi | 28 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 30 |