Bu çalışmanın amacı eğitim yönetimi alanında yayınlanan makalelerin içerik analizini yapmak, bu yolla dergide yayınlanan makalelerin eğilimlerini belirlemektir. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi dergisinde 2007-2019 yılları arasında yayınlanan amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenen 289 makaleden seçkisiz olarak 60 makale çalışmaya dâhil edilmiştir. Makaleler içerik analizi yapılarak, makalenin kimliği hakkında tanımlayıcı bilgi, yöntemi, veri toplama araçları, örneklemi ve veri analiz yöntemleri boyutlarını kapsayacak şekilde incelenmiştir. Araştırma sonucunda, yayınlanan makalelerde daha çok nicel araştırma yöntemlerinin ve tutum, algı, kişilik test ve ölçeklerinin kullanıldığı belirlenmiştir. Bu noktada, yapılacak çalışmalarda nitel araştırma yöntemlerine ek olarak özellikle karma yöntem araştırmalarına da yer verilmesi nitelik bağlamında eğitim yönetimi alanına çeşitlilik ve zenginlik katabilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mart 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2020 |
Kabul Tarihi | 5 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 17 Sayı: 33 |