Öğretim programları eğitim ihtiyaçlarına göre güncellenirler. Türkiye bağlamında ortaöğretim matematik dersi öğretim programı en son 2018 yılında güncellenmiştir. Bu araştırmanın amacı 2005 reformundan günümüze Türkiye’deki ortaöğretim matematik dersi öğretim programlarının temel öğeler (genel amaçlar, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve ölçme-değerlendirme yaklaşımları) açısından karşılaştırılmasıdır. Karşılaştırmalı eğitim yaklaşımlarından yatay yaklaşım benimsenen bu nitel çalışmada veriler dokümanlar aracığıyla toplanmıştır. Araştırmanın verilerini 2005, 2011, 2013 ve 2018 yıllarında güncellenen ortaöğretim matematik dersi öğretim programları oluşturmaktadır. Bu dokümanlar öğretim programlarının genel amaçları, içerikleri, öğrenme-öğretme süreçleri ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarına dayalı olarak analiz edilmiştir. Bulgular öğretim programlarının noksanlarını ve temel öğeleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya koymuştur. Özellikle kazanım sayıları ve buna bağlı içeriklerdeki değişimler üzerinde tartışılmıştır. Programın içeriklerine eklemeler yapılması ya da bazı içeriklerin kaldırılması noktasında yapılan radikal değişikliklerin altında yatan pedagojik nedenler merak konusu olabilir. Öğretim programı geliştiricilere içeriklerdeki bu değişikliklerin nedenlerine yer vermeleri önerilmiştir.
Matematik eğitimi ortaöğretim matematik dersi öğretim programı program değerlendirme
Curriculums are updated according to the educational needs. In the Türkiye context, the high school mathematics curriculum was last updated in 2018. This study aims to compare high school mathematics curriculum documents in Türkiye since the 2005 reform in terms of basic elements of a curriculum (general objectives, content, learning-teaching processes, and assessment-evaluation approaches). In this qualitative study, which adopted a horizontal approach as one of the approaches of comparative studies, data were collected through documents. The data consist of official documents of the high school mathematics curriculums published in 2005, 2011, 2013, and 2018. Curriculum documents were analyzed based on general objectives, contents, learning-teaching processes, and assessment-evaluation approaches of the curriculums. Findings revealed similarities and differences between the basic components and the shortcomings of the curriculums. In particular, the changes in the number of learning objectives and accordingly in the contents were discussed. The pedagogical reasons underlying the radical changes regarding adding new content or removing some content may be a matter of curiosity. Curriculum developers are suggested to include the reasons for these changes.
Curriculum curriculum evaluation high school mathematics mathematics education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 38 |