Bu araştırma, 2014-2021 yılları arasında matematik öğretiminde zekâ oyunları alanında yapılmış, bilimsel araştırmaların incelenmesini amaçlamaktadır. Bu araştırma kapsamında Ulusal Tez Merkezinde yer alan 11 yüksek lisans ve 2 doktora tezi; Google Akademik arama motorundan 5 makale, Web of Science (WoS) ve Education Resources Information Center (ERIC) veri tabanlarından 2 makale olmak üzere 20 bilimsel yayına ulaşılmıştır. Çalışmalar bilimsel araştırmaların sahip olduğu tüm bölümler dikkate alınarak incelenmiştir. Eğitim bilimleri enstitüsü, eğitim bilimleri anabilim dalı, eğitim programları ve öğretim bilim dalının en çok tez üretilen alanlar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırmalar içinde nicel araştırmaların yoğunlukta olduğu, deneysel modeldeki bilimsel çalışmaların bilim insanları tarafınca daha fazla kullanıldığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte araştırmacıların çalışmalarında öğrenci, öğretmen, öğretmen adayı gibi çoklu yönlü veri kaynaklarını tercih ettikleri tespit edilmiştir. Bu sonuçlar bir bütün olarak ele alınarak literatüre ilişkin öneriler getirilmiştir
Matematik öğretimi zeka oyunları oyun sistematik analiz zeka
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 12 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 38 |