New product development is an important advantage to provide sustainable competitive advantage. In addition to the technological infrastructure of each enterprise, the aim of producing products suitable for its proactive vision is related to the capacities and self-capabilities of the enterprises. Businesses see the impact of agile production activities on new product performance with sub-dimensions such as competence, speed, flexibility, organization, technology, and knowledge. Evaluation of the manufacturing process within the scope of agile production adds value to the new product. Thus, businesses continue to be permanent in the global competitive environment and to produce added value. The aim of the research is to reveal the contribution of agile production to businesses in Gaziantep. It is aimed to analyze the relations between new product performance and agile production with its sub-dimensions. As a result of the regression analysis, it was concluded that the sub-dimensions of agile production generally have positive and significant effects on new product performance. When the relationships between agile production level and sub-dimensions and new product performance are examined, it has been determined that there are significant and positive relations with agile production sub-dimensions.
Yeni ürün geliştirme sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamak için önemli bir avantajdır. Her işletmenin teknolojik alt yapısının yanı sıra proaktif vizyonuna uygun ürünler üretmesi amacı da işletmelerin kapasiteleri ve öz yetenekleri ile ilgilidir. İşletmeler, yeterlilik, hızlılık, esneklik, örgütleme, teknoloji ve bilgi gibi alt boyutlarıyla çevik üretim faaliyetlerinin etki düzeyini yeni ürün performansı üzerinde görmektedir. İmalat sürecinin çevik üretim kapsamında değerlendirilmesi yeni ürüne değer katmaktadır. Böylelikle işletmeler hem küresel rekabet ortamında kalıcı olmaya hem de katma değer üretmeye devam etmektedirler. Araştırmanın amacı çevik üretimin Gaziantep ilindeki işletmelere olan katkısını ortaya koymaktır. Yeni ürün performansı ile çevik üretim arasındaki ilişkileri alt boyutları ile analiz etmek hedeflenmiştir. Gerçekleştirilen regresyon analizi neticesinde çevik üretimin alt boyutlarının genel itibariyle yeni ürün performansı üzerinde pozitif ve anlamlı etkilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çevik üretim düzeyi ve alt boyutları ile yeni ürün performansı arasındaki ilişkiler incelendiğinde çevik üretim alt boyutlarının ile anlamlı ve pozitif yönlü ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Dergimize gönderilecek makalelerin aşağıda linki verilen şablon dosyasına göre hazırlanması gerekmektedir. Şablon dosyasını indirip üzerinde düzeltmeler de yapılabilir. Şablon dosyasına uygun olarak hazırlanmayan makaleler editör tarafından yazara iade edilir.
Makale Şablonu için tıklayınız...