‘Fake news’, which are generally created for a specific purpose on different topics, spread rapidly through social media platforms and search engines and prevent the public from accessing real information. Throughout history, fake news and misinformation have been used for various purposes. However, with the introduction of social media into our lives, the dissemination of unproven information or fake news has accelerated, and such content has reached large masses in a short time through both professional content providers and users. Despite the fake news about health and nutrition, raising awareness is a prerequisite for creating healthy societies that consume and eat consciously, and this can be made easier with sustainable public relations. In this study, the function of verification platforms in preventing such information disseminated in the new media environment in the post-truth era is examined. Within the scope of the study, the results of the verification platform teyit.org on health and nutrition claims were analysed. In the study, it was observed that only four out of 14 claims on health and nutrition shared on the internet and social media were found to be true information, and that such information was mostly disseminated through social media.
Post Truth Era Public Relations Health and Food Fake News New Media
Genelde farklı konularda belirli bir amaç doğrultusunda oluşturulan “Yalan haber”ler sosyal medya platformları ve arama motorları aracılığıyla hızlı bir şekilde yayılıp, kamuoyunun gerçek bilgiye ulaşmasına engel olmaktadır. Tarih boyunca yalan haber ve yanlış bilgi çeşitli amaçlar için kullanılmıştır. Ancak sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle doğruluğu henüz kanıtlanmamış enformasyonunun ya da yalan haberin yayılımı hız kazanmıştır, bu tarz içerikler hem profesyonel içerik sağlayıcılar hem de kullanıcılar vasıtasıyla kısa sürede geniş kitlelere ulaşmıştır. Sağlık ve beslenme konularında oluşturulan yalan haberlere rağmen bilinçli tüketen ve beslenen, sağlıklı toplumlar meydana getirmek için farkındalık oluşturmak ön koşuldur ve sürdürülebilir halkla ilişkiler ile bu daha kolay hale gelebilmektedir. Bu çalışmada, Hakikat sonrası çağda yeni medya ortamında yayılan bu tarz bilgilerin önlenmesinde doğrulama platformlarının nasıl bir işlevi olduğu incelenmiştir. Çalışma kapsamında teyit.org doğrulama platformunda sağlık ve gıda ile ilgili iddialar üzerine yapılan incelemenin sonuçlarının ne olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır. Çalışmada, internet ve sosyal medyada paylaşılan sağlık ve beslenme konusundaki 14 iddianın sadece dördünün doğru bilgi olduğu, bu tür enformasyonun en fazla sosyal medya üzerinden yayıldığı görülmüştür.
Hakikat öncesi çağ Halkla İlişkiler Sağlık ve Gıda Yalan Haber Yeni Medya
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2024 Sayı: 3 |
TELİF HAKKI VE YAZAR ETİK SÖZLEŞMESİ FORMU -COPYRGHT and AUTHOR ETHİCAL DECLARATİON
Telif Hakkı Devri Formu imzalanıp, (taratılıp veya resim jpg. vs olabilir) makale başvuru esnasında Dergi sistemine yüklenmelidir.
This Copyright Agreement Form must be signed by all authors and uploaded to the Journal system (It can be scanned and sent as an image, jpg, etc.).