BibTex RIS Kaynak Göster

Yöneticilerin Takım Çalışması Etkinlikleri İle Desteklenmiş Kalite Yönetimi Eğitimine Katılıma Bakış Açılarının Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 2, 106 - 117, 01.09.2019
https://doi.org/10.30655/besad.2019.20

Öz

Bu çalışmanın amacı, kurum içi eğitim toplantısı olarak düzenlenen Kalite Yönetimi Eğitimi’ne katılım sağlayan üniversite yöneticileri için tasarlanmış olan takım çalışması etkinliklerine iştirak eden yöneticilerin bu aktivitelere katılıma ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında, 2 gün süre ile devam etmiş olan Hitit Üniversitesi Kalite Yönetimi Eğitimi’ne katılan, akademik ve idari personelin yer aldığı 60 yöneticiye eğitim süresince takım çalışması etkinlikleri uygulamaları yaptırılmıştır. Katılımcılara, eğitim seanslarının aralarında olacak şekilde dört kez 20’şer dakikalık etkinlikler planlanmıştır. Etkinliklere katılımın etkilerinin değerlendirilmesi amacıyla, araştırmacılar tarafından tasarlanan değerlendirme formu kullanılarak web tabanlı veri toplama yöntemi ile elde edilen bilgilere göre, takım çalışması etkinliklerine katılımın, yöneticilerin eğitimin veriminin artmasına katkı sağladığı, eğitime katılıma ilişkin motivasyonlarını yükselttiği, kurumsal aidiyet duygularını olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Aktan, C. C. & Yay, S. (2016). Organizasyonel değişimde iki farklı kültür: değişim kültürü ve değişime direnç kültürü. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 8(2), 1-16.
  • Baran, M. & Çelik, Y. (2017). The relationship between employee perceptions of corporate social responsibility and job satisfaction. Journal of Behavior at Work. 2(1), 63-79.
  • Bek, N. (2008). Fiziksel Aktivite ve Sağlığımız. Ankara, Klasmat Matbaacılık. s. 7-18.
  • Can, A. (1991). I. Verimlilik kongresi “Çalışma hayatının kalitesinin geliştirilmesi”. Ankara. MPM Yayınları. s. 89-99.
  • Cohen, S. S., Chang, L. & Ledford, G. E. (1997). A hierarchical construct of self-management leadership and its relationship to quality of work life and perceived work group effectiveness. Personnel Psychology. 50, 275-308.
  • Dereli, B. & Cengiz, D. (2011). İnsan kaynakları yönetiminde grup dinamiği kavramları ve grup dinamiğinin ölçülmesi üzerine uygulama örneği. Öneri. 9(35), 35-43.
  • Dikmetaş, E. (2006). Hastane personelinin çalışma/iş yaşam kalitesine yönelik bir araştırma. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 15(2), 169-182.
  • Erdem, B. & Kaya, İ. (2013). Çalışma yaşamı kalitesini etkileyen faktörlerin işgörenler tarafından algılanması: otel çalışanları üzerinde bir araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 35, 135-150.
  • Görmüş, A. & Kahya, V. (2014). The effect of in-service training programmes on public employees’ motivation: an application in ETI mine enterprises. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 1(1), 37-49.
  • Güçlü, N. & Okçu V. (2015). İlköğretim öğretmenlerinin etkili takım çalışmasına ilişkin algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. YYU Journal of Education Faculty. 12(1), 49-6.
  • Gürbüz, M. & Aydın, A. H. (2012). Zaman kavramı ve yönetimi. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 9(2), 1-20.
  • Hertting, A., Nilsson, K., Theorell, T. & Larsson U. (2003). Personnel reductions and structural changes in healthcare work-life experiences of medical secretaries. Journal of Psychosomatic Research. 54, 161-170.
  • İlhan, A. & İnce, E. (2015). Takım çalışması ve takım etkinliğini belirleyen faktörlerin ölçülmesi: gaziantep üniversitesinde bir uygulama. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 5(1), 127-152.
  • Polatcı, S., Ardıç, K. & Kaya, A. (2008). Akademik kurumlarda örgüt sağlığı ve örgüt sağlığını etkileyen değişkenlerin analizi. Yönetim ve Ekonomi. 15(2), 145-161.
  • Selimoğlu, E. & Yılmaz, H. B. (2009). Hizmet içi eğitimin kurum ve çalışanlar üzerine etkileri. Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi. 5(1), 1-12.
  • Yetim, A. (2000). Sporun sosyal görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 1(5), 61-70.

Evaluating the Perspectives of the Administrators Attended to Quality Management Education Enhanced By Teamwork Activities

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 2, 106 - 117, 01.09.2019
https://doi.org/10.30655/besad.2019.20

Öz

The aim of this study was to examine the thoughts of the organizational managers who participated in quality management training which was enhanced by group dynamics activities. For this purpose, group dynamics activities were carried out during the training of 60 administrators, including academic and administrative personnel, who had attended the 2-day Hitit University Quality Management Training. The participants were asked to take part in three twenty-minute sessions of group dynamics events. Following the Quality Management Training, a web-based survey was conducted to obtain data from the participants by using the evaluation form designed by the researchers. It was concluded that participation in the group dynamics activities contributed to increase the efficiency of the training, increased the motivation for the training participation, and affected the sense of belonging at work positively.

Kaynakça

  • Aktan, C. C. & Yay, S. (2016). Organizasyonel değişimde iki farklı kültür: değişim kültürü ve değişime direnç kültürü. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 8(2), 1-16.
  • Baran, M. & Çelik, Y. (2017). The relationship between employee perceptions of corporate social responsibility and job satisfaction. Journal of Behavior at Work. 2(1), 63-79.
  • Bek, N. (2008). Fiziksel Aktivite ve Sağlığımız. Ankara, Klasmat Matbaacılık. s. 7-18.
  • Can, A. (1991). I. Verimlilik kongresi “Çalışma hayatının kalitesinin geliştirilmesi”. Ankara. MPM Yayınları. s. 89-99.
  • Cohen, S. S., Chang, L. & Ledford, G. E. (1997). A hierarchical construct of self-management leadership and its relationship to quality of work life and perceived work group effectiveness. Personnel Psychology. 50, 275-308.
  • Dereli, B. & Cengiz, D. (2011). İnsan kaynakları yönetiminde grup dinamiği kavramları ve grup dinamiğinin ölçülmesi üzerine uygulama örneği. Öneri. 9(35), 35-43.
  • Dikmetaş, E. (2006). Hastane personelinin çalışma/iş yaşam kalitesine yönelik bir araştırma. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 15(2), 169-182.
  • Erdem, B. & Kaya, İ. (2013). Çalışma yaşamı kalitesini etkileyen faktörlerin işgörenler tarafından algılanması: otel çalışanları üzerinde bir araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 35, 135-150.
  • Görmüş, A. & Kahya, V. (2014). The effect of in-service training programmes on public employees’ motivation: an application in ETI mine enterprises. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 1(1), 37-49.
  • Güçlü, N. & Okçu V. (2015). İlköğretim öğretmenlerinin etkili takım çalışmasına ilişkin algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. YYU Journal of Education Faculty. 12(1), 49-6.
  • Gürbüz, M. & Aydın, A. H. (2012). Zaman kavramı ve yönetimi. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 9(2), 1-20.
  • Hertting, A., Nilsson, K., Theorell, T. & Larsson U. (2003). Personnel reductions and structural changes in healthcare work-life experiences of medical secretaries. Journal of Psychosomatic Research. 54, 161-170.
  • İlhan, A. & İnce, E. (2015). Takım çalışması ve takım etkinliğini belirleyen faktörlerin ölçülmesi: gaziantep üniversitesinde bir uygulama. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 5(1), 127-152.
  • Polatcı, S., Ardıç, K. & Kaya, A. (2008). Akademik kurumlarda örgüt sağlığı ve örgüt sağlığını etkileyen değişkenlerin analizi. Yönetim ve Ekonomi. 15(2), 145-161.
  • Selimoğlu, E. & Yılmaz, H. B. (2009). Hizmet içi eğitimin kurum ve çalışanlar üzerine etkileri. Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi. 5(1), 1-12.
  • Yetim, A. (2000). Sporun sosyal görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 1(5), 61-70.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yetkin Utku Kamuk Bu kişi benim

Zafer Doğru

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kamuk, Y. U., & Doğru, Z. (2019). Yöneticilerin Takım Çalışması Etkinlikleri İle Desteklenmiş Kalite Yönetimi Eğitimine Katılıma Bakış Açılarının Değerlendirilmesi. Beden Eğitimi Ve Spor Araştırmaları Dergisi, 11(2), 106-117. https://doi.org/10.30655/besad.2019.20