Kaynakça
Aşçı, F. H. (1999). Benlik Kavramı ve Spor. Spor Psikolojisi Kursu, P Bayar (Der), Ankara, Bağırgan Yayınevi.
Barışık, A. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Benlik Saygıları ve Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi İstanbul İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
Birinci, R. (2019). Spor Yapan ve Yapmayan Bireylerin Benlik Saygısı ve Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Binali Yıldırım Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Demirel, F., Karadeniz, Ş., Çakmak, E.K. (2015) Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayınevi.
Çuhadaroğlu, A.,& Çelik, S. (2019). 2012-2013 Yılında 60-66 Ay Arasında ve 66 Ay Üzerinde Birinci Sınıfa Başlamış Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeyleri ve Benlik Saygılarının Karşılaştırılması. Afyok Kocatepe UniversityJournal of SocialSciences, 21(1), 109-128.
Çuhadaroğlu, F. (1986) Adolesanlarda Benlik Saygısı. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Gökkaya, F. (2018). Farklı Zorbalık Statülerinde Yer Alan Ortaokul Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 25(2), 111-124.
Gündoğdu, H. (2019). Okul Spor Takımlarında Olan ve Olmayan 12-14 Yaş Arası Kız Çocuklarının Özgüven ve Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Hançer, A. H.,& Tüfekçi, Z. (2016). Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 5(4), 31-40.
İlhan, L. (2008). Eğitilebilir zihinsel engelli çocuklarda beden eğitimi ve sporun sosyalleşme düzeylerine etkisi. Kastamonu eğitim dergisi, 16(1), 315-324.
Karakuş, Ö. (2012). Relationbetweenchildhoodabuseand self esteem in adolescence.International Journal of Human Sciences, 9 (2), 753-763.
Karatas, Z.,&Cakar, F. S. (2011). Self-esteemandhopelessness, andresiliency: An exploratorystudy of adolescents in Turkey. International EducationStudies, 4(4), 84-91.
Kasatura, İ. (1998). Kişilik ve özgüven. (4. Baskı) İstanbul: Evrim Yayınları.
Özarslan, N. D. (2020). İlkokula Farklı Yaş Gruplarında Başlamış Ortaokul Öğrencilerinin Öz Yeterlik İnancı Kaynakları ve Benlik Saygısı Bakımından Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
Özdayı, N. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygısının Bazı Demografik Bilgilere Göre İncelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 3(1), 69-80.
Özdemir, E. B.,& Arık, S. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Benlik Saygı Düzeylerinin ve Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Journal of History School, 6(16), 641-655.
Rosenberg, M. (1965). Rosenberg self-esteem scale (RSE). Acceptance and commitment therapy. Measures package, 61(52), 18.
Salami, S. O. (2010). Moderatingeffects of resilience, self-esteemandsocialsupport on adolescents’ reactionstoviolence. AsianSocialScience, 6(12), 101-110.
Sarıçam, H.(2011). Theexamination of therelationshipbetweentheuniversitystudents' rejectionsensivities, self esteemandlonelinesslevels.Master’sThesis, Atatürk University, Institute of EducationalSciences, Erzurum.
Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013) Using Multivariate Statistics, 6th International edition (cover) edn. Boston,[Mass.].
Turkay, H. (2015). Spor Yapan Çocuklar İle Ailesine Ekonomik Katkıda Bulunup Spor Yapamayan Çocukların Benlik Saygısı Düzeylerinin Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Ustalar, A. (2019). Spor Yapan ve Yapmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Utangaçlık Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
Yavuzer, H. (2005). Çocuk psikolojisi. (15. Baskı) İstanbul: Remzi Kitapevi.
Yıldız, K. (2017). Yatılı bölge ve gündüzlü ortaokullarda eğitim gören öğrencilerinin benlik saygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
Yıldız, M. (2012). Öğretmen adaylarının benlik saygısı ve kişilik özelliklerinin sahip oldukları değerler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
Yıldız, M., Bingöl, E., Şahan, H., Bayköse, N., Şenel, E. (2017). A cross-culturalapproachtosportpsychology: Is exerciseaddiction a determinant of life quality?.SportJournal, 1, 1-10.
Yıldız, M.,& Çapar, M. (2010). Orta Öğretim Öğrencilerinde Benlik Saygısı İle Dindarlık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 10(1), 103-131.
Yörükoğlu, A. (1996). Gençlik çağı: ruh sağlığı ve ruhsal sorunlar. (9. Baskı) İstanbul: Özgür Yayınları.
Ortaokul Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi: Cinsiyet, Sınıf ve Okul Takımında Yer Alma Değişkenlerinin Etkisi / Investigation of Secondary School Students’ Self-Esteem Level: Effects of Gender, Class and Participating School Team
Kaynakça
Aşçı, F. H. (1999). Benlik Kavramı ve Spor. Spor Psikolojisi Kursu, P Bayar (Der), Ankara, Bağırgan Yayınevi.
Barışık, A. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Benlik Saygıları ve Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi İstanbul İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
Birinci, R. (2019). Spor Yapan ve Yapmayan Bireylerin Benlik Saygısı ve Saldırganlık Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Binali Yıldırım Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Demirel, F., Karadeniz, Ş., Çakmak, E.K. (2015) Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayınevi.
Çuhadaroğlu, A.,& Çelik, S. (2019). 2012-2013 Yılında 60-66 Ay Arasında ve 66 Ay Üzerinde Birinci Sınıfa Başlamış Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeyleri ve Benlik Saygılarının Karşılaştırılması. Afyok Kocatepe UniversityJournal of SocialSciences, 21(1), 109-128.
Çuhadaroğlu, F. (1986) Adolesanlarda Benlik Saygısı. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Gökkaya, F. (2018). Farklı Zorbalık Statülerinde Yer Alan Ortaokul Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 25(2), 111-124.
Gündoğdu, H. (2019). Okul Spor Takımlarında Olan ve Olmayan 12-14 Yaş Arası Kız Çocuklarının Özgüven ve Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Hançer, A. H.,& Tüfekçi, Z. (2016). Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 5(4), 31-40.
İlhan, L. (2008). Eğitilebilir zihinsel engelli çocuklarda beden eğitimi ve sporun sosyalleşme düzeylerine etkisi. Kastamonu eğitim dergisi, 16(1), 315-324.
Karakuş, Ö. (2012). Relationbetweenchildhoodabuseand self esteem in adolescence.International Journal of Human Sciences, 9 (2), 753-763.
Karatas, Z.,&Cakar, F. S. (2011). Self-esteemandhopelessness, andresiliency: An exploratorystudy of adolescents in Turkey. International EducationStudies, 4(4), 84-91.
Kasatura, İ. (1998). Kişilik ve özgüven. (4. Baskı) İstanbul: Evrim Yayınları.
Özarslan, N. D. (2020). İlkokula Farklı Yaş Gruplarında Başlamış Ortaokul Öğrencilerinin Öz Yeterlik İnancı Kaynakları ve Benlik Saygısı Bakımından Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
Özdayı, N. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygısının Bazı Demografik Bilgilere Göre İncelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 3(1), 69-80.
Özdemir, E. B.,& Arık, S. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Benlik Saygı Düzeylerinin ve Sürdürülebilir Çevreye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Journal of History School, 6(16), 641-655.
Rosenberg, M. (1965). Rosenberg self-esteem scale (RSE). Acceptance and commitment therapy. Measures package, 61(52), 18.
Salami, S. O. (2010). Moderatingeffects of resilience, self-esteemandsocialsupport on adolescents’ reactionstoviolence. AsianSocialScience, 6(12), 101-110.
Sarıçam, H.(2011). Theexamination of therelationshipbetweentheuniversitystudents' rejectionsensivities, self esteemandlonelinesslevels.Master’sThesis, Atatürk University, Institute of EducationalSciences, Erzurum.
Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013) Using Multivariate Statistics, 6th International edition (cover) edn. Boston,[Mass.].
Turkay, H. (2015). Spor Yapan Çocuklar İle Ailesine Ekonomik Katkıda Bulunup Spor Yapamayan Çocukların Benlik Saygısı Düzeylerinin Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Ustalar, A. (2019). Spor Yapan ve Yapmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Utangaçlık Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
Yavuzer, H. (2005). Çocuk psikolojisi. (15. Baskı) İstanbul: Remzi Kitapevi.
Yıldız, K. (2017). Yatılı bölge ve gündüzlü ortaokullarda eğitim gören öğrencilerinin benlik saygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
Yıldız, M. (2012). Öğretmen adaylarının benlik saygısı ve kişilik özelliklerinin sahip oldukları değerler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
Yıldız, M., Bingöl, E., Şahan, H., Bayköse, N., Şenel, E. (2017). A cross-culturalapproachtosportpsychology: Is exerciseaddiction a determinant of life quality?.SportJournal, 1, 1-10.
Yıldız, M.,& Çapar, M. (2010). Orta Öğretim Öğrencilerinde Benlik Saygısı İle Dindarlık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 10(1), 103-131.
Yörükoğlu, A. (1996). Gençlik çağı: ruh sağlığı ve ruhsal sorunlar. (9. Baskı) İstanbul: Özgür Yayınları.
Tunç, A. A., Çabıtçı, M., Devrilmez, M., Demirel, S. (2021). Ortaokul Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerinin İncelenmesi: Cinsiyet, Sınıf ve Okul Takımında Yer Alma Değişkenlerinin Etkisi / Investigation of Secondary School Students’ Self-Esteem Level: Effects of Gender, Class and Participating School Team. Beden Eğitimi Ve Spor Araştırmaları Dergisi, 13(1), 29-35. https://doi.org/10.30655/besad.2021.33