Bu çalışmanın amacı; lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersi sınav kaygılarını çeşitli değişkenler açısından değerlendirmektir. Nicel araştırma yaklaşımlarından tarama modeline göre gerçekleştirilen araştırma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Sincan ilçesi Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı liselerde öğrenim gören 454 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri Kişisel Bilgi Formu ve Beden Eğitimi Dersi Sınav Kaygısı Envanteri kullanılarak çevrimiçi ortamda toplanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları ile elde edilen bilgilerin analizi için, SPSS 23 for Windows paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Aykırı uç değer analizinde ise verilerin Z skoru değerleri kontrol edilmiştir. Ayrıca aritmetik ortalama, standart sapma, çarpıklık ve basıklık değerlerini içeren betimsel analizler kontrol edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, cinsiyetlerine göre beden eğitimi dersi sınav kaygısından almış oldukları puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre algıladıkları stres düzeyinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Spor yapma durumu ve sınıf düzeylerine göre ise beden eğitimi ve spor dersi sınav kaygısı açısından anlamı bir fark bulunamamıştır. Ayrıca beden eğitimi ve spor dersi sınav kaygısı ölçeği alt boyutlarından algılanan kontrol alt boyutu en yüksek değer ile beden eğitimi dersi için kaygının yüksek olduğu sonucuna ortaya çıkmıştır. Fiziksel gerginlik alt boyutu ise en düşük puan aldığı görülmüştür ve katılımcıların fiziksel gerginlik düzeylerinin ortalamanın altında olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Konunun daha derinlemesine incelenebilmesi için farklı örneklemler ve modellerde kurgulanmış çalışmaların yapılması önerilebilir.
The aim of this study; The aim of this study is to evaluate the physical education and sports course exam anxiety of high school students in terms of various variables. The research group, which was carried out according to the survey model, which is one of the quantitative research approaches, consists of 454 students studying in high schools affiliated to the Directorate of National Education in the Sincan district of Ankara in the academic year of 2020-2021. The data of the study were collected online using the Personal Information Form and the Physical Education Lesson Exam Anxiety Inventory. For the analysis of the information obtained with the data collection tools in the research, the SPSS 23 for Windows package program was used in the computer environment. In the outlier analysis, the Z-score values of the data were controlled. In addition, descriptive analysis including arithmetic mean, standard deviation, skewness and kurtosis were checked. According to the results of the research, it was observed that there was a statistically significant difference between the mean scores of physical education lesson exam anxiety according to their gender. It has been observed that the female students participating in the research have a higher perceived stress level than male students. No significant difference was found in terms of physical education and sports lesson exam anxiety according to the status of doing sports and grade levels. In addition, it was concluded that the perceived control sub-dimension, which is one of the physical education and sports lesson test anxiety scale sub-dimensions, has the highest value and the anxiety for the physical education lesson is high. It was observed that the physical tension sub-dimension received the lowest score, and it was concluded that the physical tension levels of the participants were below the average. In order to examine the subject in more depth, it may be recommended to conduct studies designed with different samples and models.
exam anxiety Physical education and sport physical activity stress worry
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 2 |