Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programının amacı, öğrencilerde beceri geliştirmek ve yaşam boyu fiziksel aktivite alışkanlığı kazandırmanın yanında onları, duygusal, sosyal ve bilişsel yönlerden de geliştirmektir. Bu uygulama, beden eğitimi ve spor dersine yönelik özgün bir ders tasarımı sunarak, harmanlanmış öğrenme modeli ile dijital oyun temelli bir öğretim süreci geliştirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada, geleneksel öğretim yöntemleri ile dijital oyunların entegrasyonu sonucu ortaya çıkan bu modelin, spor eğitimi bağlamında nasıl uygulanabileceğine dair detaylı bir tasarım örneği sunulmuştur. Bu yaklaşımda, öğrencilerin hem gerçek dünyada hem de sanal ortamda takım görevlerini yerine getirmesi sağlanmış ve böylece dijital oyunlar aracılığıyla spor kültürü desteklenmiştir. Ders tasarımı, öğrencilerin dijital dünyadaki yaratıcı inşalarla bireysel sorumluluklarını fark etmelerine ve takım çalışmasını geliştirmelerine olanak tanıyan bir yapı sunmuştur.
Bu çalışmanın etik kurul izni Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Alt Etik Kurulu'ndan 02/03/2023 tarihinde 06-77 onay sayısı alınmıştır.
The aim of the physical education and sports curriculum is to develop students' skills and lifelong physical activity habits, as well as to develop them emotionally, socially and cognitively. This practice, aims to develop a digital game-based teaching process with a blended learning model by presenting an original course design for physical education and sports course. The study presents a detailed design example of how this model, which emerged as a result of the integration of traditional teaching methods and digital games, can be applied in the context of sports education model. This approach enabled students to fulfill team tasks both in the real world and in the virtual environment, thus promoting sports culture through digital games. The course design provided a structure that allowed students to realize their individual responsibilities and develop teamwork through creative constructions in the digital world.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2024 |
Submission Date | October 6, 2024 |
Acceptance Date | December 12, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 16 Issue: 3 |