Araştırma, öğrencilerin depresyon ve motivasyon bilgi
düzeylerinin karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmayı, 2016-2017
eğitim öğretim yılında Uşak Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi ve Eğitim
Fakültesi öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada örneklem grubunu oluşturan
Beden Eğitimim ve Spor Öğretmenliği bölümünden 107, Spor Yöneticiliği
bölümünden 41, Eğitim Fakültesinden 111 toplamda 128 kadın, 131 erkek olmak
üzere toplamda 259 öğrenci tesadüfî (random) metodu ile belirlenmiştir. Öğrencilerin
depresyon algıları için beden eğitimi spor öğretmenliği bölümü öğrencileri ile
spor yöneticiliği ve eğitim fakültesi öğrencileri arasında anlamlı fark olduğu
görülmektedir. Ortalamalar arası farklara bakıldığında beden eğitimi spor
öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin depresyon algıları spor
yöneticiliği ve sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilere göre
anlamlı bir şekilde daha düşük bulunmuştur. Öğrencilerin depresyon algıları ile
motivasyon düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek
için yapılan korelasyon analizleri sonucunda, öğrencilerin depresyon algıları
ile genel motivasyon algıları, motivasyonun içgüdüsel süreç boyutu, araçsal
boyutu, dış benlik kavramı boyutu, içsel benlik kavramı boyutu arasında anlamlı
bir ilişki görülmemiştir. Sadece öğrencilerin depresyon algıları ile hedef
içselleştirme boyutu arasında çok düşük düzeyde bir negatif korelasyon
bulunmuştur.
Sonuç olarak, öğrencilerin
depresyon algıları düştükçe hedef içselleştirme boyutunda motivasyonları çok
düşük düzeyde bir artış göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Cilt 2 Sayı 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |