Yapılan bu
araştırmada Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi öğrencilerinin algılanan stres
düzeylerinin fakülte türü ve cinsiyet değişkenlerine göre incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmaya 2017-2018 eğitim ve öğretim yılı içerisinde Mehmet
Akif Ersoy Üniversitesi’nde öğrenim gören 300 beden eğitimi ve spor yüksekokulu
öğrencisi ile diğer bölümlerde öğrenim gören 300 öğrenci dâhil edilmiştir.
Araştırmaya katılan öğrencilerin stres algılarının belirlenmesinde “Algılanan
Stres Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde
SPSS 22.0 programında frekans analizi ile Mann Whitney U testinden
yararlanılmıştır. Araştırmanın sonunda üniversite öğrencilerinin genel stres
algılarının orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Fakülte türü değişkenine göre ele
alındığı zaman, araştırmaya katılan öğrencilerin genel stres algılarının
öğrenim gördükleri fakülte türüne göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık
göstermediği tespit edilmiştir (p>0.05). Buna karşılık öğrencilerin genel
stres algılarının cinsiyet değişkenine göre istatistiksel açıdan anlamlı
farklılık gösterdiği belirlenmiş, elde edilen bulgulara göre erkek öğrenciler
ile kıyaslandığı zaman kadın öğrencilerinin algılanan stres düzeylerinin daha
yüksek olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Sonuç olarak, üniversite
öğrencilerinde cinsiyet unsurunun algılanan stres düzeyini etkilediği
söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Cilt 2 Sayı 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |