Bu çalışma,
Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin
öznel mutluluk ve zindelik düzeylerinin seçilmiş değişkenlere göre incelenmesi
amacıyla yapılmıştır. Araştırmayı, Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri
Fakültesinde; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Antrenörlük Eğitimive Spor
Yöneticiliği bölümlerinde öğrenim gören 157 erkek ve 154 kadın olmak üzere
toplam 311 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak;
“Kişisel Bilgi Formu”, Lyubomirsky ve Lepper (1999) tarafından geliştirilen,
Akın ve Satıcı (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan "Öznel Mutluluk
Ölçeği" ve Ryan ve Frederick (1997) tarafından geliştirilen, Akın, Satıcı,
Arslan, Akın ve Kayıs (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan "Öznel Zindelik
Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin
dağılımlarının normal olup olmadığının belirlenmesinde Kolmogorov-
Smirnov testi kullanılmıştır.Verilerin
analizinde; t-testi ve tek yönlü varyans analizi, Tukey çoklu karşılaştırma ve
Pearson korelasyon testleri kullanılmıştır. Yapılan testler sonucunda; öznel mutluluk ve öznel zindelik
arasında pozitif yönde orta düzeyde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu
görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin okudukları bölümlereve düzenli spor yapma
durumlarına göre de anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir (p<0.05,
p<0.01). Sonuç olarak, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim
gören öğrencilerin antrenörlük eğitimi bölümünde öğrenim görenlere göre daha fazla
mutluluk düzeyine sahip olduğu görülmektedir. Ayrıca spor yapan öğrencilerin
öznel mutluluk düzeyinin spor yapmayanlara oranla daha yüksek olduğu tespit
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |