İlk kez 2019 yılının Aralık ayında Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan korona virüs, bu tarihten sonra tüm dünyada hızla yayılmaya başlamış ve 11 Mart 2020 tarihi itibari ile Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından pandemi olarak kabul edilmiştir. Etkisi bütün dünyada hissedilen korona virüs (covid-19) salgını birçok alanda olduğu gibi eğitim dünyasını da olumsuz olarak etkilemiştir. Bu araştırmanın amacı spor bilimleri fakültelerinde görev yapan öğretim üyelerinin covid-19 salgını sebebiyle yoğunlaşan online eğitime karşı bakış açılarının incelenmesidir. Araştırma 2020 yılında farklı spor bilimleri fakültelerinde görev yapan 13 öğretim üyesi ile yürütülmüştür. Veriler derinlemesine görüşmeler yoluyla toplanmış ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Spor bilimleri fakültesi öğretim üyelerinin online eğitime yönelik yarı-yapılandırılmış sorulara verdikleri cevaplar analiz edilerek, araştırma altı tema altında sunulmuştur. Bu temalar; (1) Online eğitim algısı, (2) Yaşanılan problemler, (3) Yüz-yüze eğitim ile online eğitim arasındaki fark, (4) Online eğitimde uygulamalı dersler, (5) Online eğitim ölçme değerlendirme uygulamaları ve (6) Avantaj ve dezavantajları şeklinde oluşturulmuştur. Pandemi döneminde online eğitim, eğitici ve öğrencilere eğitimin aksamaması konusunda destek olsa da yüz yüze eğitimin yerini tutmadığı, bilişsel alandaki davranışların kazandırılmasında online eğitimin etkisi olduğu ancak fiziksel, sosyal ve psiko-motor davranışların oluşmasında problem yaşandığı, özellikle teknolojik imkânsızlıkların online eğitimin kalitesini düşürdüğü sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 7 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |