Amaç: Bu çalışmada, “Ergenlerde Serbest Zaman İlgilenim Düzeyinin İncelenmesi” amaçlanmıştır. Materyal & Metot: Araştırmada, nicel araştırma yöntemi olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Gaziantep ili devlet ve özel okullarında öğrenim gören bireyler, örneklemi ise tesadüfi yöntemle seçilmiş 435 kişi oluşturmuştur. Çalışmada, araştırmacılar tarafından oluşturulan demografik bilgiler ile Gürbüz, Çimen ve Aydın tarafından Türkçeye uyarlanarak geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılan “Serbest Zaman İlgilenim Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın analizi; JASP paket programı ile yapılmıştır. Veri setinden elde edilen bilgiler ile demografik değişkenlerin yüzde ve frekans hesaplamaları bulunmuştur. Veri setinin normal dağılımı için Shapiro-Wilk testi, varyansların homojen dağılımlarında Levene's Testi, içyapı geçerliliğinde Cronbach's α testi ile iki bağımsız değişkenlerde Mann-Whitney U testi ve çoklu değişkenlerde Kruskal-Wallis testine yer verilmiştir. Çalışmanın analizinde %95 güven aralığı esas alınmıştır. Bulgular: Araştırmaya çoğunlukla 13-14-15 yaş, devlet okulunda okuyan ve lisanslı spor yapmayan öğrencilerin katıldığı görülmüştür. Serbest zaman ilgilenim ölçeği ortalama puanı ile yaş ve okul türü değişkenleri arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı, serbest zaman ilgilenim ölçeği ortalama puanı ile lisanslı spor yapma durumu ve spor yapma yılı değişkenleri arasında anlamlı farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Ergenlerde serbest ilgilenim düzeyi ölçeği toplam puanları ile lisanslı spor yapma değişkeni arasında lisanslı spor yapan kişilerin anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Serbest ilgilenim düzeyi ölçeği toplam puanları ile spor yapma yılı değişkeninde ise 1-3 yıl ve 7-9 yıl spor yapanların spor yapmayanlara göre serbest zaman ilgilenim puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |