Sürekli ve hızlı bir şekilde gelişmekte olan bilgi ve iletişim
teknolojileri aynı hızla hayatımızın her alanında ve her anında yer
almaya devam etmektedir. Bu gelişmeler beraberinde dijital kimlik,
vatandaşlık ve yaşam sunmaktadır. Akıllı cihazlar ve internetin
yaygınlaşmasıyla çoğalan sosyal medya platformları da dijital hayata
geçişi kolaylaştırmaktadır. Ancak bu dijital yaşam birçok avantaj
sunarken bazı belirsizlikler ve riskleri de barındırmaktadır.
Dolayısıyla dijital dünyada yaşamanın zorluklarıyla başa çıkabilmek ve
bilinçli ve sorumlu bir dijital vatandaş olabilmek için bir takım
teknik, zihinsel ve sosyal becerilere sahip olmak gerekir. Dünya Ekonomi
Forumu’na göre tüm 21.yüzyılda çocukların sahip olması gereken sekiz
önemli dijital yaşam becerilerinden birisi mahremiyet yönetimidir. Bu
çalışmanın amacı oldukça yeni bir kavram olan dijital mahremiyet
hakkındaki kavramsal ve araştırma eğilimlerin değerlendirilmesidir.
Çalışma, Türkçe olarak yayımlanmış önceki araştırmaların incelenmesini
kapsayan alanyazın taraması şeklinde desenlenmiştir. Ulusal ve
uluslararası dergiler, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) lisansüstü tez veri
tabanı ve Google arama motoru aracılığıyla ilgili çalışmalara
ulaşılmıştır. Bulunan çalışmalar, 4N1K kum saati modeli ile
özetlenmiştir.
Dijital vatandaşlık Dijital mahremiyet Sosyal medya Alanyazın taraması
Continuously and
rapidly evolving information and communication technologies continue to take
place in all areas and at every moment of our lives. These developments are
accompanied by new digital identity, citizenship and life. Smart devices and
the social media platforms that are growing with the widespread of the internet
also facilitate the transition of individuals to the digital life. While this
digital world offers many advantages, it has some uncertainties and risks as
well. Therefore, in order to cope with the challenges of living in the digital
world and become a conscious and responsible digital citizen, it is necessary
to have some technical, mental and social skills. According to the World
Economic Forum, privacy management is one of the eight key digital life skills
that children should have in the 21st century. The purpose of this study is to
evaluate conceptual and research trends about this emerging concept of digital
privacy. It was designed as a survey of previous research studies published in
Turkish. Relevant studies were gathered through national and international
journals, Higher Education Council’s online database of graduate dissertations
and Google search engine. They were summarized by 4N1K literature review
annotation method.
Digital citizenship Digital privacy Social media Literature review
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |