Bu çalışmanın amacı müzik öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin düzeyini, yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin çeşitli değişkenlere göre değişimini ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 80 müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutundaki veriler “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilim Ölçeği” ile nitel boyutunda ise odak grup görüşmeleri ile toplanmıştır. Nicel veriler istatistiksel yöntemler, nitel veriler ise betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Çalışmanın nicel bulgularında, müzik öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin hem genel ortalamada hem de öğrenmeye isteklilik ile gelişime açıklık alt boyutlarında yüksek düzeyde olduğu, yaşam boyu öğrenme eğilimleri düzeyinin cinsiyet ve sınıf değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı tespit edilmiştir. Nitel bulgularda ise katılımcılar müzik öğretmenlerinin güncel ve teknolojik gelişmelere adapte olmakla beraber öğrencilerine rol model olduğu için yaşam boyu öğrenenler olması gerektiği ifade etmiştir.
The aim of this study is to examine the level of lifelong learning tendencies of prospective music teachers, the change of lifelong learning tendencies according to various variables and their views on lifelong learning. The study group of the research consists of 80 music teacher candidates. Explanatory design, one of the mixed method designs, was used in the study. The data in the quantitative dimension of the research were collected with the "Lifelong Learning Tendency Scale" and in the qualitative dimension with focus group interviews. Quantitative data were analysed with statistical methods and qualitative data were analysed with descriptive analysis technique. In the quantitative findings of the study, it was determined that the lifelong learning dispositions of prospective music teachers were at a high level both in the general average and in the sub-dimensions of willingness to learn and openness to development, and that the level of lifelong learning dispositions did not create a statistically significant difference according to gender and class variables. In qualitative findings, the participants stated that music teachers should be lifelong learners because they are role models for their students as well as adapting to current and technological developments.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |