Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 2, 111 - 123, 19.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Abou-Zeid, El-Sayed, (2002). A Knowledge Management Reference Model, Journal of Knowledge Management, 6 (5), 486-499. Alan, H. & Sözen, C. (2017a). Biçimsel ve Biçimsel Olmayan Sosyal Ağların Sosyal Sermaye Edinimindeki Rolü: Kadın Yönetim Kurulu Üyeleri Üzerine Bir Araştırma, İşletme Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 339-361, DOI: 10.20491/isarder.2017.248 Alan, H. & Sözen, C. (2017b). Sosyal Sermaye Edinim Biçimi Olarak Sadece Kadın Ağları (Women-Only Networks): Yönetim Kurulu Üyesi Kadınlar Üzerinde Bir Araştırma, 25. Yönetim Organizasyon Kongresi, s.137-147, Başkent Üniversitesi, Ankara Alavi, M. & Leidner, D. (2001). Knowledge management and knowledge management systems: conceptual foundations and research issues, MIS Quarterly, 25 (1), 107-136. Andrews, R. (2010). Organizational social capital, structure and performance, Human Relations, 5(63),583–608. Augier, M., Shariq,S. & Vendel, M. (2001). Understanding context: Its emergence, transformation and role in tacit knowledge sharing, Journal of Knowledge Management, 5 (2), 125-136.

BİLGİ YARATIMI SÜRECİNDE SOSYAL AĞLARIN ROLÜ: BİLİŞİM SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 2, 111 - 123, 19.12.2017

Öz




Sosyal ağ ilişkileri hem birey hem örgüt
düzeyinde en önemli olumlu etkiyi bilgi yaratma sürecinde göstermektedir. Bu
araştırmanın amacı bilginin öneminden yola çıkarak, bilgi yaratma sürecini
etkileyen bireysel ve örgütsel faktörleri sosyal ağ karakteristikleri (güçlü ve
zayıf bağlar) açısından incelemektir. Bilgi yaratmak ve bilgiyi kullanmak,
örgütlerin rekabet avantajı kazanmasında kilit rol oynar. Bu bakımdan bilginin
yaratılmasında sosyal ağ yaklaşımın önemli bir yer tuttuğu belirgindir. Bu
çalışma sosyal sermayenin yapısal boyutunu teşkil eden insanlar arasındaki
sosyal etkileşimler ve sosyal ağlara vurgu yapmaktadır. Bu araştırma Ankara’da bilişim
sektöründe faaliyet gösteren bir firmada görev yapan 69 bilgi işçisinin oluşturdukları
ağ ilişkilerinin özellikleri ile ihtiyaç duyulan bilgiye ulaşmaları ve bilgi
yaratma ilişkisi üzerine odaklanmaktadır. Ayrıca, bu çalışmada hangi sosyal ağ
özelliklerinin bilgiye erişim, bilgiyi paylaşım ve bilginin işlevi (açık mı
örtük bilgi mi) için kullanıldığının ortaya çıkartılması hedeflenmiştir. Bilişim
sektöründe görev yapan çalışanlara ait sosyal ağ ilişkileri, bağlantı ve
temasları gösteren veriler çalışanlardan bireysel olarak çalışma kapsamında
oluşturulan veri toplama formu kullanılarak toplanmıştır. Bilgi yaratımı
süreçlerinin ve bilgi türünün belirlenmesi için soru formu aracılığıyla veriler
toplanmıştır. Araştırma kapsamına alınan bilişim sektörü çalışanlarının ağ
ilişkileri detaylı olarak belirlenmiş böylelikle sosyal ağ ilişki özellikleri
ortaya çıkartılmıştır.




Kaynakça

  • Abou-Zeid, El-Sayed, (2002). A Knowledge Management Reference Model, Journal of Knowledge Management, 6 (5), 486-499. Alan, H. & Sözen, C. (2017a). Biçimsel ve Biçimsel Olmayan Sosyal Ağların Sosyal Sermaye Edinimindeki Rolü: Kadın Yönetim Kurulu Üyeleri Üzerine Bir Araştırma, İşletme Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 339-361, DOI: 10.20491/isarder.2017.248 Alan, H. & Sözen, C. (2017b). Sosyal Sermaye Edinim Biçimi Olarak Sadece Kadın Ağları (Women-Only Networks): Yönetim Kurulu Üyesi Kadınlar Üzerinde Bir Araştırma, 25. Yönetim Organizasyon Kongresi, s.137-147, Başkent Üniversitesi, Ankara Alavi, M. & Leidner, D. (2001). Knowledge management and knowledge management systems: conceptual foundations and research issues, MIS Quarterly, 25 (1), 107-136. Andrews, R. (2010). Organizational social capital, structure and performance, Human Relations, 5(63),583–608. Augier, M., Shariq,S. & Vendel, M. (2001). Understanding context: Its emergence, transformation and role in tacit knowledge sharing, Journal of Knowledge Management, 5 (2), 125-136.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hale Alan

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alan, H. (2017). BİLGİ YARATIMI SÜRECİNDE SOSYAL AĞLARIN ROLÜ: BİLİŞİM SEKTÖRÜ ÇALIŞANLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Bilgi Ekonomisi Ve Yönetimi Dergisi, 12(2), 111-123.