Tüketim toplumu bağlamında yenilik türlerinin görsel iletişim aracılığıyla sunumunun, Türkiye’deki dergi reklamlarından çözümlemeler aracılığıyla ortaya konulmasının amaçlandığı bu çalışmada; Capital, Chip, Geo, Lezzet, Marie Claire Türkiye ve Men’s Health dergilerinden incelenen toplam 2020 adet reklam, Hanehalkı Bütçe Anketleri için Amaca Yönelik Tüketim Sınıflamasına göre 2’li harcama grupları baz alınarak 12 kategoride sınıflandırılmıştır. 6 kategorideki (gıda ve alkolsüz içecekler; giyim ve ayakkabı; mobilya, ev aletleri ve ev bakımı; ulaştırma; eğlence ve kültür; çeşitli mal ve hizmetler) reklamlardan kategoriler arası eşit dağılım gözetilerek; yeni, yenilik, yenilikçilik, yepyeni kavramlarından en az birini içeren toplam 24 adet reklam göstergebilim yöntemi ile çözümlenmiştir. Çözümlenen reklamların Oslo kılavuzundaki dört yenilik türüne göre sınıflandırması sonucunda ise, reklamlarda ürün yeniliklerine ve pazarlama yeniliklerine yer verildiği saptanmıştır. İncelenen dönemdeki dergi reklamların %66’lık bölümünü yabancı markaların reklamları oluşturmaktadır. Bu reklamlarda çeşitli mal ve hizmetler kategorisinin reklam sayısı açısından diğer kategoriler arasında ilk sırada yer aldığı dikkati çekmektedir.
Reklam Görsel İletişim Yenilik Yenilik Türleri Tüketim Toplumu Oslo Kılavuzu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |