İnternetin dünya çapında hızla yayılması ticarette yeni fırsatlar yaratmıştır. Elektronik ticaret, tüketicilere zamandan ve konumdan bağımsız, çevrimiçi olarak birçok ürüne erişim sağlayan geleneksel ticaretten farklıdır. Bununla birlikte, bazı tüketiciler elektronik ticareti tercih etmemekte ve geleneksel ticareti tercih etmeye devam etmektedirler. Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin çevrimiçi alışveriş eğilimlerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, öncelikle konuyla ilgili yerli ve yabancı literatür araştırılarak kavramsal bir çerçeve oluşturulmuştur. Araştırma grubu Babaeski Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim gören 403 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin toplanması için araştırmacılar tarafından geliştirilen 21 maddelik anket formu kullanılmış ve yerinde anket yöntemi uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler istatistiksel analize tabi tutulmuş ve sonuçlar yorumlanmıştır. Verilerin analizi sonucunda; öğrencilerin elektronik ticareti özellikle ekonomik olduğu için tercih ettikleri görülmüştür. Öğrencilerin elektronik ticarette çoğunlukla tekstil sektörünü tercih ettikleri ve genellikle bilinen bir elektronik ticaret sitesi kullandıkları görülmüştür. Öğrencilerin çevrimiçi alışveriş davranışları ile demografik faktörler arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Elektronik Ticaret Çevrimiçi Alışveriş Tüketici Davranışları
The rapid spread of the Internet worldwide has created new opportunities in trade. Electronic commerce is different from the traditional trade which provides consumers access to many products as online and irrespective of time and location. However, some consumers don’t prefer electronic commerce and persist to prefer tradional trade. This study has been conducted with the aim of searching online shopping tendencies of college students. For this purpose, a conceptual framework has been created by firstly searching the domestic and foreign literature related to the subject. The study group of research consist of 403 students who studiying in Babaeski Vocational School. To collect the data, a 21-item questionnaire form developed by the researchers was used and an on-site survey method was applied. The data obtained after the questionnaire were subjected to statistical analysis and the results were interpreted. As a result of the analysis of the data; It has been observed that students prefer electronic commerce especially because it is economical. It has been seen that students mostly prefer the textile industry in electronic commerce and generally use a well-known e-commerce site. There were significant differences between the online shopping behaviours of students and the demographic factors.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |