Bu çalışmanın temel amacı, çalışanların bilgi paylaşma eğilimleri ile işyerinde inovasyona hazır olma düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmanın bir diğer amacı ise bilgi paylaşma davranışı ile çalışanların inovasyon davranışı arasındaki ilişkide yaratıcı öz yeterliliğin aracılık rolünü belirlemektir. Çalışma evrenini geri dönüşüm sektörü, çalışma örneklemini ise Düzce'de faaliyet gösteren kumaş, tekstil ve konfeksiyon atıklarını geri dönüştüren bir firma oluşturmaktadır. Yaratıcı öz yeterliliğin bilgi paylaşma davranışı ile çalışanların inovasyon davranışı arasındaki ilişkiyi nasıl etkilediğini belirlemek için ampirik bir araştırma yapılmıştır. Bilgi paylaşma davranışı, yaratıcı öz yeterlilik ve çalışanların astları ve üstleri ile ilgili inovasyon davranışları arasındaki ilişkilere dair veriler bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma verileri varyans tabanlı yapısal eşitlik modeli olan SmartPLS programıyla değerlendirilmiştir. Bulgular, bilgi paylaşma davranışının, yaratıcı öz yeterlik ve çalışan inovasyon davranışı üzerinde pozitif bir etkisi olduğunu ve yaratıcı öz yeterliliğin çalışan inovasyon davranışı ve bilgi paylaşma davranışı arasındaki ilişkiye aracılık ettiğini göstermektedir.
Bilgi paylaşma davranışı yaratıcı öz-yeterlik çalışan inovasyon davranışı aracılık
The major objective of this study was to investigate the relationship between employees' propensity to share knowledge and their level of innovation readiness in the workplace. The other aim of the study is to determine the mediating role of creative self-efficacy in the relationship between knowledge- sharing behavior and employee innovation behavior. The recycling sector constitutes the study population, and a company that recycles fabric, textile, and garment wastes operating in Düzce constitutes the study sample. Empirical research was conducted to determine how creative self-efficacy affects the relationship between knowledge-sharing behavior and employee innovation behavior. Data on the relationships between knowledge sharing behavior, creative self-efficacy and employees' innovation behaviors in relation to their subordinates and superiors were collected through a questionnaire. The research data were evaluated using the variance-based structural equation model SMARTPLS program. The findings show that knowledge sharing behavior and creative self-efficacy have a positive relationship with employee innovation behavior and that creative self-efficacy mediates the relationship between employee innovation behavior and knowledge-sharing behavior.
Knowledge sharing behavior creative self-efficacy employee innovation behavior mediation
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |