Bu çalışmanın amacı, Amasya Şehit Gültekin Tırpan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü hakkında görüşlerinin betimlenmesidir. Bu amaca yönelik araştırmada “Örgüt kültürü kavramı nedir?”, “Liselerde kültürel boyutlara ilişkin öğretmen görüşleri öğretmenlerin kıdemlerine göre farklılık göstermekte midir?’ ‘’Örgüt kültürünü oluşturan öğeler nelerdir?’ ve ‘’Kurumunuzun örgüt kültürünü nasıl değerlendirirsiniz?’’ sorularına yanıt aranmıştır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemi doğrultusunda olgu bilim deseni kullanılarak yapılmıştır. Amasya Şehit Gültekin Tırpan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde görev yapan 12 öğretmen çalışma grubunu oluşmaktadır. Araştırmacı yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle verileri toplamıştır. Toplanan veriler betimleyici bakış açısı kullanılarak analiz edilmiştir. Buna göre katılımcılar örgüt kültürü kavramını; örgütün çevrede tanınması, paylaşılan temel değer, ortak anlayış, ekip ve bütünsellik şeklinde ifade ederken, liselerde kültürel boyutlara ilişkin öğretmen görüşlerinin öğretmenlerin kıdemlerine göre farklılık gösterip göstermediğine yönelik görüşlerini; farklılık göstermez, farklılık gösterir şeklinde belirtmişlerdir. Katılımcılar, kurumlarının örgüt kültürünü nasıl değerlendirdiklerine yönelik görüşlerini az gelişmiş, eş güdümlü, gelişmiş şeklinde ifade etmişlerdir. Bu doğrultuda, katılımcılar öğretmen alım sınavlarında mesleki yeterlilik, sosyal ve psikolojik raporların dikkatli bir şekilde düzenlenmesi, hizmet içi eğitim ve sosyal etkinlikler düzenlenmesi gibi önerilerde bulunmuşlardır.
Anahtar Kelimeler: Örgüt, kültür, örgüt kültürü, okul kültürü
Amasya Üniversitesi Bilim Etik Kurulu Sosyal Bilimler Etik Kurulu’ndan (31.05.2023 tarihli ve Sayı: E-30640013-108.01-135157) izin alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 3 |