Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

K12’den Üniversiteye 21. Yüzyıl Becerileri Araştırması

Yıl 2022, , 76 - 81, 07.09.2022
https://doi.org/10.37215/bilar.1131175

Öz

Eğitim, yalnızca okulla sınırlandırılamayacak kadar geniş kapsamlı bir kurumdur. Bununla
birlikte eğitim kurumu deyince akla gelen okul, bireylerin yaşamları boyunca edinecekleri pek
çok becerinin de verilmesi bakımından oldukça değerlidir. K12 süreci bu becerilerin edinilmesi
hususunda oldukça değerli yıllardır. Özellikle toplumsal değişim ve dönüşüm de göz önünde
bulundurulduğunda K12 sürecinin sürekli güncel kalması gerekmektedir. Nitekim 21. yy.
becerileri olarak adlandırılan “Bilgi ve Teknoloji Okuryazarlığı, Eleştirel Düşünme ve Problem
Çözme, Girişimcilik ve İnovasyon, Sosyal Sorumluluk- Liderlik ve Kariyer Bilinci” öğrencilerin
iş yaşamına atılmadan önce edinmelerinin oldukça önemli olduğu becerilerdir. Bu amaçla
çalışmamızda üniversite öğrencilerine “Çok Boyutlu 21. yy. Ölçeği” uygulanarak K12 süreci ve
üniversite süreçlerinin karşılaştırılması yapılmıştır. Bu sayede K12’de eksik ya da geliştirilmesi
gereken beceriler ortaya çıkmıştır. Araştırma verileri ışığında önerilerde bulunarak alana katkı
sağlamak amaçlanmıştır.

Destekleyen Kurum

1.Geleceği Paylaş Sivil İnsiyatifi - 2. Sürdürülebilir Eğitim Gelişim ve Mükemellik Derneği (SEGM)

Kaynakça

  • Aydın, F., Silik, Y. (2018). “Teknoloji Okuryazarlığı: Tarihsel Bir Betimleme”. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2): 107-126.
  • Çevik, M., Şentürk, C. (2019). “Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study”. Cypriot Journal of Educational Science, 14(1), 11-28. https://doi.org/ 10.18844/cjes.v14i1.3506
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Nobel Akademik. Ankara-Türkiye.
  • Kayhan, E. Altun, S., Gürol, M. (2019). “Sekizinci Sınıf Türkçe Öğretim Programı (2018)’nın 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Değerlendirilmesi”. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (2). 20-35.
  • Keleşoğlu, S., Karayel, N. (2017). “Dördüncü Sanayi Devriminin Eşiğinde Yaratıcılık, İnovasyon ve Eğitim İlişkisi”. Yaratıcı Drama Dergisi, 12(1), 69-86. https://doi.org/10.21612/yader.2017.004.
  • Koçoğlu, A., Kanadlı, S. (2019). “Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi”. Trakya Eğitim Dergisi, 9 (1), 61-77. https://doi.org/10.24315/trkefd.406627.
  • Odabaşı, S. (2013). Kariyer Yönetimi: Kum Saati Yayınları. İstanbul- Türkiye.
  • Türnüklü, A. (2004). “Okullarda Sosyal ve Duygusal Öğrenme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 37: 136-152.
  • Yalçın, S. (2018). “21. Yüzyıl Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesinde Kullanılan Araçlar ve Yaklaşımlar”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(1): 183-201. https://doi.org/10.30964/auebfd.405860.
  • Yeşilyaprak, B. (2019). “Türkiye’de Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı Hizmetleri: Güncel Durum ve Öngörüler”. Kariyer Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 2(2): 73-102.

Research on 21st Century Skills from K12 to University

Yıl 2022, , 76 - 81, 07.09.2022
https://doi.org/10.37215/bilar.1131175

Öz

Education is a comprehensive institution that cannot be limited to school alone. However, the
school that comes to mind when it comes to educational institution is very valuable in terms of
giving many skills that individuals will acquire throughout their lives. The K12 process is a very
valuable year for acquiring these skills. Especially considering social change and transformation,
the K12 process needs to be kept up-to-date. Indeed, in the 21st century. “Information and
Technology Literacy, Critical Thinking and Problem Solving, Entrepreneurship and Innovation,
Social Responsibility - Leadership and Career Awareness”, which are called as skills, are very
important skills for students to acquire before they enter business life. For this purpose, in our
study, “Multidimensional 21st century. The K12 process and university processes were compared
by applying the “Scale”. In this way, skills that are missing or need to be developed in K12 have
emerged. It is aimed to contribute to the field by making suggestions in the light of research data.

Kaynakça

  • Aydın, F., Silik, Y. (2018). “Teknoloji Okuryazarlığı: Tarihsel Bir Betimleme”. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2): 107-126.
  • Çevik, M., Şentürk, C. (2019). “Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study”. Cypriot Journal of Educational Science, 14(1), 11-28. https://doi.org/ 10.18844/cjes.v14i1.3506
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Nobel Akademik. Ankara-Türkiye.
  • Kayhan, E. Altun, S., Gürol, M. (2019). “Sekizinci Sınıf Türkçe Öğretim Programı (2018)’nın 21. Yüzyıl Becerileri Açısından Değerlendirilmesi”. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (2). 20-35.
  • Keleşoğlu, S., Karayel, N. (2017). “Dördüncü Sanayi Devriminin Eşiğinde Yaratıcılık, İnovasyon ve Eğitim İlişkisi”. Yaratıcı Drama Dergisi, 12(1), 69-86. https://doi.org/10.21612/yader.2017.004.
  • Koçoğlu, A., Kanadlı, S. (2019). “Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi”. Trakya Eğitim Dergisi, 9 (1), 61-77. https://doi.org/10.24315/trkefd.406627.
  • Odabaşı, S. (2013). Kariyer Yönetimi: Kum Saati Yayınları. İstanbul- Türkiye.
  • Türnüklü, A. (2004). “Okullarda Sosyal ve Duygusal Öğrenme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 37: 136-152.
  • Yalçın, S. (2018). “21. Yüzyıl Becerileri ve Bu Becerilerin Ölçülmesinde Kullanılan Araçlar ve Yaklaşımlar”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(1): 183-201. https://doi.org/10.30964/auebfd.405860.
  • Yeşilyaprak, B. (2019). “Türkiye’de Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı Hizmetleri: Güncel Durum ve Öngörüler”. Kariyer Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 2(2): 73-102.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Harbelioğlu 0000-0002-7535-3068

Tuğba Güreli Bu kişi benim 0000-0002-6483-2899

Yayımlanma Tarihi 7 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Harbelioğlu, M., & Güreli, T. (2022). K12’den Üniversiteye 21. Yüzyıl Becerileri Araştırması. Bilim Armonisi, 5(1), 76-81. https://doi.org/10.37215/bilar.1131175
AMA Harbelioğlu M, Güreli T. K12’den Üniversiteye 21. Yüzyıl Becerileri Araştırması. bilar. Eylül 2022;5(1):76-81. doi:10.37215/bilar.1131175
Chicago Harbelioğlu, Merve, ve Tuğba Güreli. “K12’den Üniversiteye 21. Yüzyıl Becerileri Araştırması”. Bilim Armonisi 5, sy. 1 (Eylül 2022): 76-81. https://doi.org/10.37215/bilar.1131175.
EndNote Harbelioğlu M, Güreli T (01 Eylül 2022) K12’den Üniversiteye 21. Yüzyıl Becerileri Araştırması. Bilim Armonisi 5 1 76–81.
IEEE M. Harbelioğlu ve T. Güreli, “K12’den Üniversiteye 21. Yüzyıl Becerileri Araştırması”, bilar, c. 5, sy. 1, ss. 76–81, 2022, doi: 10.37215/bilar.1131175.
ISNAD Harbelioğlu, Merve - Güreli, Tuğba. “K12’den Üniversiteye 21. Yüzyıl Becerileri Araştırması”. Bilim Armonisi 5/1 (Eylül 2022), 76-81. https://doi.org/10.37215/bilar.1131175.
JAMA Harbelioğlu M, Güreli T. K12’den Üniversiteye 21. Yüzyıl Becerileri Araştırması. bilar. 2022;5:76–81.
MLA Harbelioğlu, Merve ve Tuğba Güreli. “K12’den Üniversiteye 21. Yüzyıl Becerileri Araştırması”. Bilim Armonisi, c. 5, sy. 1, 2022, ss. 76-81, doi:10.37215/bilar.1131175.
Vancouver Harbelioğlu M, Güreli T. K12’den Üniversiteye 21. Yüzyıl Becerileri Araştırması. bilar. 2022;5(1):76-81.