Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN LABORATUVAR KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI

Yıl 2023, , 60 - 68, 18.01.2024
https://doi.org/10.37215/bilar.1364505

Öz

Bu çalışmanın amacı Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerinin laboratuvar kavramına ilişkin metaforik algılarını belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışma 2021- 2022 eğitim öğretim yılında Hatay’da bulunan bir bilim ve sanat merkezinde bireysel yetenekleri fark ettirme seviyesinde öğrenim gören 48 öğrenci ile gerçekleşmiştir. Çalışmanın amacını gerçekleştirmek için laboratuvar kavramına ilişkin metaforları belirlemek için iki aşamalı form oluşturulmuştur. İlk aşamada, öğrencilerin laboratuvar kavramını hangi metaforlar ile ilişkilendirdiğini saptayabilmek adına “Laboratuvar ……. gibidir” cümleleri; ikinci aşamasında ise öğrencilerin belirlediği metaforu açıklamaları amacıyla “Çünkü ……”cümleleri laboratuvar kavramı için hazırlanmıştır ve öğrencilerden bu cümleleri tamamlanması istenmiştir. Google Form Üzerinden oluşturulan veri toplama aracına ait link öğrencilerle paylaşılmıştır ve veriler toplanmıştır. Öğrencilerden gelen cevaplar içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma sonunda toplamda 36 Metafor elde edilmiştir. Laboratuvar kavramına ilişkin metaforlar 8 kategoride toplanmıştır. Laboratuvar kavramına ilişkin kategoriler incelendiğinde “Bilsem öğrencileri tarafından en çok üretilen metaforların Mutfak, Eğlence Merkezi, Cennet, Beyin ve Kütüphane olduğu görülmektedir. Eğlence Ortamı Anlamında Laboratuvar (f=8) kategorisinin en fazla metafor içeren kategori olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Afacan, Ö. (2011). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen ve Fen ve Teknoloji Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Metafor Durumları”. Education Sciences, 6 (1), 1242-1254.
  • Arık, S., Özdemir, E. B. (2016). “Fen Ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuvarına Yönelik Metaforik Algıları”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (2), 673-688.
  • Arslan, M. M., Bayrakçı M. (2006). “Metaforik Düşünme Ve Öğrenme Yaklaşımının Eğitim-Öğretim Açısından İncelenmesi”. Milli Eğitim Dergisi. 171, 100 -108
  • Aydın, F. (2011). “Üniversite Öğrencilerinin “Çevre” Kavramına İlişkin Metaforik Algıları”. Doğu Coğrafya Dergisi, 16 (26), 25-44.
  • Aykutlu, I., Bezen, S., Bayrak, C., Seçken, N. (2019). “Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ Ve Mesleğe Yönelik Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Incelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3), 1671-1705.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2008). “Bilimsel Araştırma Yöntemleri” Pegem. Ankara-Türkiye.
  • Cengiz, İ. Y., Ekici, G. (2019). “Biyoloji Öğretmen Adaylarının Biyoloji Eğitimi Laboratuvar Dersine Ilişkin Metaforik Algılarının Incelenmesi.” OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 1218-1258.
  • Cerit, Y. (2008). “Öğretmen Kavramı İle İlgili Metaforlara İlişkin Öğrenci, Öğretmen Ve Yöneticilerin Görüşleri”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Çaylak, B. (2009). “Bilim Ve Sanat Merkezlerinde Uygulanan Fen Bilimleri Etkinliklerinin İncelenmesi”. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi. Malatya- Türkiye.
  • Çıngıl Barış, Ç. (2020). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının" Biyoloji Laboratuvarı" Kavramına Yönelik Metaforik Algıları”. Yüksekögretim Ve Bilim Dergisi, 10(3).
  • Dönmez, G. (2017). “Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine, Bilime, Fen Bilimlerine Öğretmenine ve Bilim Insanına Yönelik Metaforik Algıları ve İmajları” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi. Aydın-Türkiye.
  • Epçaçan, U., Pesen, A., Üzüm, B. (2020). “Özel Yetenekli Öğrencilerin Algıları Üzerinden Okul ve Bilim ve Sanat Merkezi”. Özel Eğitim Dergisi, 21(2), 289-297.
  • Geçit, Y., Gençer, G. (2011). “Sınıf Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi (Rize Üniversitesi Örneği) ”. Marmara Coğrafya Dergisi, (23), 1-19.
  • Gökbulak, Y., Uzun, B. S., Şenler, B. (2020). “Sınıf öğretmeni adaylarının fen laboratuvarı kavramına ilişkin metaforik algıları”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1290-1305.
  • Gökmen, A., Ekici, G., Öztürk, G. (2012). “"Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimine Yönelik Öz-Yeterlilik Algılarının Incelenmesi Üzerine Bir Çalışma," X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Niğde, Turkey, pp.1-10, 2012
  • Gündoğdu, K. , Aytaçlı, B. , Aydoğan, R., Yıldırım, C. (2015). “Öğretmen Yeterlikleri Alanında Yazılan Makalelerin İçerik Analizi.” Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , 6 (2) , 30-43
  • Gültekin, M., Çögenli, A. G. (2014). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hayat Bilgisi Dersine İlişkin Metaforik Algıları”. Cukurova University Faculty Of Education Journal, 43(1), 1-18.
  • Güneş, M. H., Dilek, N.Ş., Topal, N., Can, N. (2013). “Fen Ve Teknoloji Dersinde Laboratuar Kullanimina Yönelik Öğretmen Ve Öğrenci Değerlendirmeleri”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (20), 1-11.
  • Güveli, E., İpek, A., Atasoy, E., & Güveli, H. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 2(2), 159-140.
  • Kafadar, T., Akengin, H. (2016). “6 Ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Kavramına Ilişkin Metaforları”. International Journal Of Field Education, 2(1), 33-50.
  • Karaca, A., Uluçinar, S., Cansaran, A. (2006). “Fenbilgisi Eğitiminde Laboratuvarda Karşilaşilan Güçlüklerin Saptanmasi”. Milli Eğitim Dergisi, 34(170), 1-7.
  • Kılıç, D. S., Soran, H. (2011). “Biyoloji Laboratuvar Uygulamalarına Yönelik Davranış Niyeti Anketi”.2.Eğitimde Yeni eğilimler ve Etkileri Konferansı. Antalya-Türkiye.
  • Kurt, H., Ekici, G., Gökmen, A., Aktaş, M., Aksu, Ö. (2013). “Ortaöğretim Öğrencilerinin Biyoloji Laboratuvarı Sınıf Çevresine Ilişkin Algılarına Öğrenme Stillerinin Etkisi.” Turkish Studies (Elektronik), 8, 6, 157-177.
  • Miles, M. B., Huberman, M. A. (1994). “An Expanded Sourcebook Oualitative Data Analysis. London: Sage Publication.
  • Minas, R., Ve Gündoğdu, K. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Ait Bazı Kavramlara Yönelik Metaforik Algılarının Incelenmesi.
  • Orbay, M., Özdoğan, T., Öner, F., Kara, M., Gümüş, S. (2003). “Fen bilgisi laboratuvar uygulamaları I-II dersinde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri”. Milli Eğitim Dergisi, 157, 16-22.
  • Ömür D., Çakir, Ç. Ş. (2021). “Ortaokul 8. Sinif Öğrencilerinin Fen Laboratuvari Kavramina Yönelik Metaforik Algilari.” Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 295-310.
  • Öztürk, Ç. (2007). “Sosyal Bilgiler, Sınıf Ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Coğrafya” Kavramına Yönelik Metafor Durumları”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 55-69.
  • Öztürk, D., Koca, A. H. (2021). “Ortaokul Öğrencilerinin Laboratuvar Ve Uzaktan Eğitim Kavramlarına Yönelik Metaforik Algıları”. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(1), 179-199.83.
  • Özan, M. B., Karagözoğlu, A. A., Yapıcı, Z. “Bilim Ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin Covıd-19 Salgını Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları: Bir Metafor Analizi”. Türk Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(3), 319-342.
  • Partalcı, O., Topsakal, Ü. U., Özkan, G. (2019). Laboratuvar Etkinliklerinin Öğrencilerin Laboratuvara Karşı Tutumuna Etkisi. ERPA International Congresses on Education, In Book of Proceedings, 1-5.
  • Pınar, M. A., Akgül, G. D. A. (2021). “Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilgisi Laboratuvarına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (39), 24-33.
  • Ratcliff, D. (1995). Validity And Reliability İn Qualitative Research. Retrieved From Http://Qualitativeresearch.Ratcliffs.Net/Validity.Pdf
  • Sanchez, A., Barreiro, J. M., Maojo, V. (2000). Desing of Virtual Reality Systems for Education: A Cognitive Approach. Education and Information Technologies, 5(4), 358.
  • Satmaz, İ. (2015). “Üstün Yetenekli Öğrencilerin BİLSEM ve Matematik Kavramına Ait Metaforik Algılarının İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. Çanakkale-Türkiye
  • Su, G. (2020). “BİLSEM'de Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitiminde Yaşadıkları Sorunların İncelenmesi” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi. Mersin-Türkiye
  • Uluçınar, Ş., Cansaran, A., Karaca, A. (2004). “Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamalarının Değerlendirilmesi.” Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 465-475.
  • Ural, E., Başaran Ugur, A., R. (2018). “Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuvarı Kavramına İlişkin Metaforik Algıları”. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 50- 64.
  • Yadigaroğlu, M. (2018). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimya Laboratuvarına Yönelik Metaforik Algıları”. Anadolu Öğretmen Dergisi, 2(2), 71-82.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). “Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri”. Ankara Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, A., Uludağ, N., Morgil, İ. (2001). “Üniversite Öğrencilerinin Organik Kimya Laboratuvar Tekniğine Ait Temel Bilgileri, Uygulamaların Yeterliliği Ve Öneriler”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 151-157.

Laboratory of Science and Art Center Students Metaphoric Perceptions Regarding the Concept

Yıl 2023, , 60 - 68, 18.01.2024
https://doi.org/10.37215/bilar.1364505

Öz

The aim of this study is to determine the metaphorical perceptions of Science and Art Center students regarding the concept of laboratory. In the study, phenomenology pattern, one of the qualitative research methods, was used. The study was carried out in the 2021-2022 academic year with 48 students studying at the level of realizing individual talents at a science and art center in Hatay. In order to realize the purpose of the study, a two-stage form was created to determine metaphors related to the concept of laboratory. In the first stage, in order to determine which metaphors the students associate the concept of laboratory with, “Laboratory ……. "like" sentences; In the second stage, "Because ..." sentences were prepared for the laboratory concept in order to explain the metaphor determined by the students, and the students were asked to complete these sentences. The link to the data collection tool created via Google Form was shared with the students and the data was collected. The answers from the students were analyzed using the content analysis method. At the end of the study, a total of 36 Metaphors were obtained. Metaphors related to the concept of laboratory are grouped into 8 categories. When the categories related to the concept of laboratory are examined, it can be seen that the metaphors most produced by Bilsem students are Kitchen, Entertainment Center, Heaven, Brain and Library. It was observed that the category Laboratory in the Meaning of Entertainment Environment (f = 8) was the category containing the most metaphors.

Kaynakça

  • Afacan, Ö. (2011). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen ve Fen ve Teknoloji Öğretmeni Kavramlarına Yönelik Metafor Durumları”. Education Sciences, 6 (1), 1242-1254.
  • Arık, S., Özdemir, E. B. (2016). “Fen Ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuvarına Yönelik Metaforik Algıları”. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (2), 673-688.
  • Arslan, M. M., Bayrakçı M. (2006). “Metaforik Düşünme Ve Öğrenme Yaklaşımının Eğitim-Öğretim Açısından İncelenmesi”. Milli Eğitim Dergisi. 171, 100 -108
  • Aydın, F. (2011). “Üniversite Öğrencilerinin “Çevre” Kavramına İlişkin Metaforik Algıları”. Doğu Coğrafya Dergisi, 16 (26), 25-44.
  • Aykutlu, I., Bezen, S., Bayrak, C., Seçken, N. (2019). “Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ Ve Mesleğe Yönelik Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Incelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3), 1671-1705.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2008). “Bilimsel Araştırma Yöntemleri” Pegem. Ankara-Türkiye.
  • Cengiz, İ. Y., Ekici, G. (2019). “Biyoloji Öğretmen Adaylarının Biyoloji Eğitimi Laboratuvar Dersine Ilişkin Metaforik Algılarının Incelenmesi.” OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 1218-1258.
  • Cerit, Y. (2008). “Öğretmen Kavramı İle İlgili Metaforlara İlişkin Öğrenci, Öğretmen Ve Yöneticilerin Görüşleri”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Çaylak, B. (2009). “Bilim Ve Sanat Merkezlerinde Uygulanan Fen Bilimleri Etkinliklerinin İncelenmesi”. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi. Malatya- Türkiye.
  • Çıngıl Barış, Ç. (2020). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının" Biyoloji Laboratuvarı" Kavramına Yönelik Metaforik Algıları”. Yüksekögretim Ve Bilim Dergisi, 10(3).
  • Dönmez, G. (2017). “Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine, Bilime, Fen Bilimlerine Öğretmenine ve Bilim Insanına Yönelik Metaforik Algıları ve İmajları” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi. Aydın-Türkiye.
  • Epçaçan, U., Pesen, A., Üzüm, B. (2020). “Özel Yetenekli Öğrencilerin Algıları Üzerinden Okul ve Bilim ve Sanat Merkezi”. Özel Eğitim Dergisi, 21(2), 289-297.
  • Geçit, Y., Gençer, G. (2011). “Sınıf Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi (Rize Üniversitesi Örneği) ”. Marmara Coğrafya Dergisi, (23), 1-19.
  • Gökbulak, Y., Uzun, B. S., Şenler, B. (2020). “Sınıf öğretmeni adaylarının fen laboratuvarı kavramına ilişkin metaforik algıları”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1290-1305.
  • Gökmen, A., Ekici, G., Öztürk, G. (2012). “"Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimine Yönelik Öz-Yeterlilik Algılarının Incelenmesi Üzerine Bir Çalışma," X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Niğde, Turkey, pp.1-10, 2012
  • Gündoğdu, K. , Aytaçlı, B. , Aydoğan, R., Yıldırım, C. (2015). “Öğretmen Yeterlikleri Alanında Yazılan Makalelerin İçerik Analizi.” Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , 6 (2) , 30-43
  • Gültekin, M., Çögenli, A. G. (2014). “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hayat Bilgisi Dersine İlişkin Metaforik Algıları”. Cukurova University Faculty Of Education Journal, 43(1), 1-18.
  • Güneş, M. H., Dilek, N.Ş., Topal, N., Can, N. (2013). “Fen Ve Teknoloji Dersinde Laboratuar Kullanimina Yönelik Öğretmen Ve Öğrenci Değerlendirmeleri”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (20), 1-11.
  • Güveli, E., İpek, A., Atasoy, E., & Güveli, H. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 2(2), 159-140.
  • Kafadar, T., Akengin, H. (2016). “6 Ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Kavramına Ilişkin Metaforları”. International Journal Of Field Education, 2(1), 33-50.
  • Karaca, A., Uluçinar, S., Cansaran, A. (2006). “Fenbilgisi Eğitiminde Laboratuvarda Karşilaşilan Güçlüklerin Saptanmasi”. Milli Eğitim Dergisi, 34(170), 1-7.
  • Kılıç, D. S., Soran, H. (2011). “Biyoloji Laboratuvar Uygulamalarına Yönelik Davranış Niyeti Anketi”.2.Eğitimde Yeni eğilimler ve Etkileri Konferansı. Antalya-Türkiye.
  • Kurt, H., Ekici, G., Gökmen, A., Aktaş, M., Aksu, Ö. (2013). “Ortaöğretim Öğrencilerinin Biyoloji Laboratuvarı Sınıf Çevresine Ilişkin Algılarına Öğrenme Stillerinin Etkisi.” Turkish Studies (Elektronik), 8, 6, 157-177.
  • Miles, M. B., Huberman, M. A. (1994). “An Expanded Sourcebook Oualitative Data Analysis. London: Sage Publication.
  • Minas, R., Ve Gündoğdu, K. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Ait Bazı Kavramlara Yönelik Metaforik Algılarının Incelenmesi.
  • Orbay, M., Özdoğan, T., Öner, F., Kara, M., Gümüş, S. (2003). “Fen bilgisi laboratuvar uygulamaları I-II dersinde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri”. Milli Eğitim Dergisi, 157, 16-22.
  • Ömür D., Çakir, Ç. Ş. (2021). “Ortaokul 8. Sinif Öğrencilerinin Fen Laboratuvari Kavramina Yönelik Metaforik Algilari.” Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 295-310.
  • Öztürk, Ç. (2007). “Sosyal Bilgiler, Sınıf Ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Coğrafya” Kavramına Yönelik Metafor Durumları”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 55-69.
  • Öztürk, D., Koca, A. H. (2021). “Ortaokul Öğrencilerinin Laboratuvar Ve Uzaktan Eğitim Kavramlarına Yönelik Metaforik Algıları”. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(1), 179-199.83.
  • Özan, M. B., Karagözoğlu, A. A., Yapıcı, Z. “Bilim Ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin Covıd-19 Salgını Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları: Bir Metafor Analizi”. Türk Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(3), 319-342.
  • Partalcı, O., Topsakal, Ü. U., Özkan, G. (2019). Laboratuvar Etkinliklerinin Öğrencilerin Laboratuvara Karşı Tutumuna Etkisi. ERPA International Congresses on Education, In Book of Proceedings, 1-5.
  • Pınar, M. A., Akgül, G. D. A. (2021). “Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilgisi Laboratuvarına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi”. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (39), 24-33.
  • Ratcliff, D. (1995). Validity And Reliability İn Qualitative Research. Retrieved From Http://Qualitativeresearch.Ratcliffs.Net/Validity.Pdf
  • Sanchez, A., Barreiro, J. M., Maojo, V. (2000). Desing of Virtual Reality Systems for Education: A Cognitive Approach. Education and Information Technologies, 5(4), 358.
  • Satmaz, İ. (2015). “Üstün Yetenekli Öğrencilerin BİLSEM ve Matematik Kavramına Ait Metaforik Algılarının İncelenmesi”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. Çanakkale-Türkiye
  • Su, G. (2020). “BİLSEM'de Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitiminde Yaşadıkları Sorunların İncelenmesi” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi. Mersin-Türkiye
  • Uluçınar, Ş., Cansaran, A., Karaca, A. (2004). “Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamalarının Değerlendirilmesi.” Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 465-475.
  • Ural, E., Başaran Ugur, A., R. (2018). “Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuvarı Kavramına İlişkin Metaforik Algıları”. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 50- 64.
  • Yadigaroğlu, M. (2018). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimya Laboratuvarına Yönelik Metaforik Algıları”. Anadolu Öğretmen Dergisi, 2(2), 71-82.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). “Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri”. Ankara Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, A., Uludağ, N., Morgil, İ. (2001). “Üniversite Öğrencilerinin Organik Kimya Laboratuvar Tekniğine Ait Temel Bilgileri, Uygulamaların Yeterliliği Ve Öneriler”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 151-157.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aliye Hande Koca 0000-0003-0182-1647

Yayımlanma Tarihi 18 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Koca, A. H. (2024). BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN LABORATUVAR KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. Bilim Armonisi, 6(2), 60-68. https://doi.org/10.37215/bilar.1364505
AMA Koca AH. BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN LABORATUVAR KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. bilar. Ocak 2024;6(2):60-68. doi:10.37215/bilar.1364505
Chicago Koca, Aliye Hande. “BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN LABORATUVAR KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”. Bilim Armonisi 6, sy. 2 (Ocak 2024): 60-68. https://doi.org/10.37215/bilar.1364505.
EndNote Koca AH (01 Ocak 2024) BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN LABORATUVAR KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. Bilim Armonisi 6 2 60–68.
IEEE A. H. Koca, “BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN LABORATUVAR KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”, bilar, c. 6, sy. 2, ss. 60–68, 2024, doi: 10.37215/bilar.1364505.
ISNAD Koca, Aliye Hande. “BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN LABORATUVAR KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”. Bilim Armonisi 6/2 (Ocak 2024), 60-68. https://doi.org/10.37215/bilar.1364505.
JAMA Koca AH. BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN LABORATUVAR KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. bilar. 2024;6:60–68.
MLA Koca, Aliye Hande. “BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN LABORATUVAR KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”. Bilim Armonisi, c. 6, sy. 2, 2024, ss. 60-68, doi:10.37215/bilar.1364505.
Vancouver Koca AH. BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN LABORATUVAR KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. bilar. 2024;6(2):60-8.