Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kaygı Dolu Gençlik: Kaygıya İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma

Yıl 2024, , 30 - 47, 30.09.2024
https://doi.org/10.37215/bilar.1399106

Öz

Çalışma, öğrencilerdeki kaygı ile okul yaşamı ve öğretmen davranışları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmamızda nitel araştırma yaklaşımını kullandık. Çalışmamızda Kocaeli’deki okullarda görev yapan farklı branş ve farklı kıdemlere sahip 5 öğretmen ile farklı eğitim seviyelerine sahip 13 öğrenci olmak üzere toplam 18 kişi ile görüşülmüştür. Katılımcılara çalışmamız hakkında bilgi verildi ve izinleri alındıktan sonra görüşmeler ses kaydına alındı. Katılımcıların cevaplarında daha rahat ve samimi olmalarını sağlamak için takma isimler kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde, öğrencilerin çoğunun kendilerini sürekli kaygılı hissettikleri, bu kaygının nedeni olarak sınavlar, öğretmenler ya da aile baskısı gibi okulla ilgili şeyleri gösterdikleri ve kaygı tanımlarının öğretmenlerle benzer olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin öğrencilerin kaygı düzeylerini azaltmaya çalıştıkları, öğrencilerin ise öğretmenlerin etkisinin olumsuz olduğunu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin çoğu günümüze yaklaştıkça öğrencilerdeki kaygının arttığını söylerken, bunun tam tersini söyleyen öğretmenlerin de olduğu dikkat çekmiştir.

Kaynakça

  • Ahmetović, E., Bećirović, S., & Dubravac, V. (2020). Motivation, Anxiety and Students’ Performance. European Journal of Contemporary Education, 9(2), 271 – 289.
  • Alisinanoğlu, F., & Ulutaş, İ. (2003). Çocukların kaygı düzeyleri ile annelerinin kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 28(128).
  • Aydın, C., Çoştu, K., & Baba, C. (2020). Üniversite öğrencilerinin mesleki kaygı ile hayattaki anlam düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi, 1(13), 73-106.
  • Aydın, S., & Zengin, B. (2008). Yabancı Dil Öğreniminde Kaygı: Bir Literatür Özeti. Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 0-94.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bozkurt, N. (2004). Bir grup üniversite öğrencisinin depresyon ve kaygı düzeyleri ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim, 29(133).
  • Creswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches (2nd ed). Sage Publications.
  • Doğan, T., & Çoban, A. E. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34(153).
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2008). How to design and evaluate research in education. The McGraw-Hill.
  • Kurt, G. (2007). Ridit analizi ve üniversite öğrencilerinin gelecek kaygılarının incelenmesi üzerine bir uygulama. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 193–206.
  • Maxwell, J. A. (2012). Qualitative research design: An interactive approach (3rd ed.). Sage.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2016). Nitel veri analizi: Genişletilmiş bir kaynak kitap (2. Baskı). S. Akbaba Altun ve A. Ersoy (Çev. Eds). Pagem Akademi.
  • Patton, M. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3rd ed.). Sage Publications.
  • Ramachandran, V.S. (2012). Encyclopaedia of human behavior (2nd ed.). Elsevier Academic Press.
  • Şahin, M. (2019). Korku, kaygı ve kaygı (anksiyete) bozuklukları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(10), 117-135. Turkish Language Association. https://sozluk.gov.tr/
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24, 543-559.
  • Yeniçeri, N., Mevsim, V., Özçakar, N., Özan, S., Dilek, G., & Başak, O. (2007). Tıp eğitimi son sınıf öğrencilerinin gelecek meslek yaşamları ile ilgili yaşadıkları anksiyete ile sürekli anksiyetelerinin karşılaştırılması. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 21(1), 19–24.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Seçkin Yayıncılık.

Anxious Youth: A Phenomenological Study on Teachers’ and Students’ Views Regarding Anxiety

Yıl 2024, , 30 - 47, 30.09.2024
https://doi.org/10.37215/bilar.1399106

Öz

The study aims to examine whether there is a significant relationship between anxiety in students and school life and teacher behaviors. We used a qualitative research approach in our study. In our study, a total of 18 individuals were interviewed, including 5 teachers from various disciplines and with different levels of seniority working in schools in Kocaeli, and 13 students with different educational levels. Participants were informed about our study and the interviews were audio recorded after their permission was obtained. We gave participants pseudonyms to make them more comfortable and sincere in their responses. When the results of the research were examined, it was seen that most of the students felt anxious all the time, and that they cited school related things like exams or teachers or family pressure as the reason for this anxiety, and that their definitions of anxiety were similar to those of the teachers. It was seen that the teachers tried to reduce the anxiety levels of the students, while the students thought that the effect of the teachers was negative. While the majority of the teachers said that anxiety in students increased as they got closer to the present day, it was noticeable that there were teachers who said the opposite.

Kaynakça

  • Ahmetović, E., Bećirović, S., & Dubravac, V. (2020). Motivation, Anxiety and Students’ Performance. European Journal of Contemporary Education, 9(2), 271 – 289.
  • Alisinanoğlu, F., & Ulutaş, İ. (2003). Çocukların kaygı düzeyleri ile annelerinin kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 28(128).
  • Aydın, C., Çoştu, K., & Baba, C. (2020). Üniversite öğrencilerinin mesleki kaygı ile hayattaki anlam düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi, 1(13), 73-106.
  • Aydın, S., & Zengin, B. (2008). Yabancı Dil Öğreniminde Kaygı: Bir Literatür Özeti. Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 0-94.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bozkurt, N. (2004). Bir grup üniversite öğrencisinin depresyon ve kaygı düzeyleri ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim, 29(133).
  • Creswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches (2nd ed). Sage Publications.
  • Doğan, T., & Çoban, A. E. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34(153).
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2008). How to design and evaluate research in education. The McGraw-Hill.
  • Kurt, G. (2007). Ridit analizi ve üniversite öğrencilerinin gelecek kaygılarının incelenmesi üzerine bir uygulama. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 193–206.
  • Maxwell, J. A. (2012). Qualitative research design: An interactive approach (3rd ed.). Sage.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2016). Nitel veri analizi: Genişletilmiş bir kaynak kitap (2. Baskı). S. Akbaba Altun ve A. Ersoy (Çev. Eds). Pagem Akademi.
  • Patton, M. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3rd ed.). Sage Publications.
  • Ramachandran, V.S. (2012). Encyclopaedia of human behavior (2nd ed.). Elsevier Academic Press.
  • Şahin, M. (2019). Korku, kaygı ve kaygı (anksiyete) bozuklukları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(10), 117-135. Turkish Language Association. https://sozluk.gov.tr/
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24, 543-559.
  • Yeniçeri, N., Mevsim, V., Özçakar, N., Özan, S., Dilek, G., & Başak, O. (2007). Tıp eğitimi son sınıf öğrencilerinin gelecek meslek yaşamları ile ilgili yaşadıkları anksiyete ile sürekli anksiyetelerinin karşılaştırılması. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 21(1), 19–24.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gelişim Psikolojisi (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aslı İlke Koçer 0009-0000-1327-8368

Aslı Göksu Kaya 0009-0007-7666-3942

Melike Gültekin 0009-0009-2911-6908

Dilan Kuyurtar 0000-0003-0781-5010

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2023
Kabul Tarihi 29 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Koçer, A. İ., Kaya, A. G., Gültekin, M., Kuyurtar, D. (2024). Kaygı Dolu Gençlik: Kaygıya İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma. Bilim Armonisi, 7(1), 30-47. https://doi.org/10.37215/bilar.1399106
AMA Koçer Aİ, Kaya AG, Gültekin M, Kuyurtar D. Kaygı Dolu Gençlik: Kaygıya İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma. bilar. Eylül 2024;7(1):30-47. doi:10.37215/bilar.1399106
Chicago Koçer, Aslı İlke, Aslı Göksu Kaya, Melike Gültekin, ve Dilan Kuyurtar. “Kaygı Dolu Gençlik: Kaygıya İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma”. Bilim Armonisi 7, sy. 1 (Eylül 2024): 30-47. https://doi.org/10.37215/bilar.1399106.
EndNote Koçer Aİ, Kaya AG, Gültekin M, Kuyurtar D (01 Eylül 2024) Kaygı Dolu Gençlik: Kaygıya İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma. Bilim Armonisi 7 1 30–47.
IEEE A. İ. Koçer, A. G. Kaya, M. Gültekin, ve D. Kuyurtar, “Kaygı Dolu Gençlik: Kaygıya İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma”, bilar, c. 7, sy. 1, ss. 30–47, 2024, doi: 10.37215/bilar.1399106.
ISNAD Koçer, Aslı İlke vd. “Kaygı Dolu Gençlik: Kaygıya İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma”. Bilim Armonisi 7/1 (Eylül 2024), 30-47. https://doi.org/10.37215/bilar.1399106.
JAMA Koçer Aİ, Kaya AG, Gültekin M, Kuyurtar D. Kaygı Dolu Gençlik: Kaygıya İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma. bilar. 2024;7:30–47.
MLA Koçer, Aslı İlke vd. “Kaygı Dolu Gençlik: Kaygıya İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma”. Bilim Armonisi, c. 7, sy. 1, 2024, ss. 30-47, doi:10.37215/bilar.1399106.
Vancouver Koçer Aİ, Kaya AG, Gültekin M, Kuyurtar D. Kaygı Dolu Gençlik: Kaygıya İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma. bilar. 2024;7(1):30-47.