Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Use of Social Media as a Means of Political Communication: Twitter Samples of Ankara Deputies

Yıl 2020, , 5 - 15, 09.07.2020
https://doi.org/10.37215/bilar.539861

Öz

The aim of the study is to determine how often Ankara deputies use Twitter, which is a means of social media and to state how often they share the developments and problems in Ankara with the public through their Twitter accounts. In the study, the content which 36 Ankara deputies shared through their personal Twitter accounts between 15 October – 15 November, 2018 has been examined. For this purpose, content analysis has been used in this research. According to the results obtained from the research, it has been found out that 33 deputies shared 2916 tweets between the specified dates; and the proportion of Ankara deputies’ daily Twitter shares has been determined as 294%. It has also been found out that among the deputies, whereas AK Party deputies shared tweets at the most, BBP deputies shared tweets at the least. Totally among the political parties, AK Party deputies shared 930 tweets, CHP deputies shared 846 tweets, MHP deputies shared 524 tweets, İYİ Party deputies shared 315 tweets, HDP deputies shared 223 tweets and BBP deputies shared 78 tweets. When the content of the tweets has been analyzed, it has been seen that the proportion of tweets pointing national issues is 87.1% while the proportion of tweets including local issues is 12.8%.

Kaynakça

  • Aziz, A. (2011). Siyasal İletişim: Nobel Yayınları. Ankara-Türkiye.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler: Pegem A Yayıncılık. Ankara –Türkiye.
  • Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T., Doğu, B., İslamoğlu, G., Aydemir, A. (2014). “Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya ve Türkiye’de 2011 Genel Seçimlerinde Twitter Kullanımı”. Bilig, 68: 59-96.
  • Borins, S. (2011). “Online Adaydan Online Başkana”. Devran, Y. (Ed.). Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı (s. 85-93): Başlık Yayın Grubu. İstanbulTürkiye.
  • Bostancı, M. (2014). “Siyasal İletişim 2.0”. Erciyes İletişim Dergisi “akademia”, 3(3): 84-96.
  • Çağlar, N. , Köklü, P.H. (2017). “Yeni Medyanın Siyasal İletişim Araç Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmî Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1): 148-173.
  • Çakır, H. , Tufan, S. (2016). “Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya: Türkiye’de Siyasi Liderlerin Instagram Kullanım Pratikleri Üzerine Bir İnceleme”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2: 7-28.
  • Çankaya, E. (2015). Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de: İmge Kitabevi. Ankara-Türkiye.
  • Doğan, A. (2017). Türkiye’de Siyasal İletişim ve Siyasal Davranış: Nobel Yayınları. Ankara-Türkiye.
  • Doğu, B., Özçetin, B., Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T., Aydemir, A., İslamoğlu, G. (2014). Siyasetin Yeni Hali: Vaka-i Sosyal Medya: Kalkedon Yayınları. İstanbul-Türkiye.
  • Fidan, Z. , Özer, N.P. (2014). “Siyasi Partilerin Siyasal İletişim Aracı Olarak Web Sayfalarını Kullanımı”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 4 (2): 211-233.
  • Genel, M.G. (2012). “Siyasal İletişim Kampanyalarında Sosyal Medyanın Kullanımı (12 Haziran 2011 Seçimleri: “Twitter” Örneği)”. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – Tojdac, 2(4): 23-31.
  • Gunelius, S. (2011). 30-Minute Social Media Marketing: McGraw Hill. New York-The United States of America. İmik Tanyıldızı, N. , Ateş, T.Y. (2018). “Siyasi Parti Genel Başkanlarının 15 Temmuz Darbe Girişimi Sonrası Twitter Mesajlarına Yönelik İçerik ve Söylem Çözümlemesi”. ASSAM International Refereed Journal, 10: 46-63.
  • Kazancı, M. (2013). Kamu ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler: Turhan Kitabevi. Ankara-Türkiye.
  • Lilleker, D.G. (2013). Siyasal İletişim Temel Kavramlar: Kaknüs Yayınları. İstanbul-Türkiye.
  • Meriç, Ö. (2015). “140 Karakter ile Siyaset Konuşmak: Twitter ’da Siyasetçi- Yurttaş Etkileşimi”. Ersöz Kulakoğlu, S., Uğurlu, Ö. (Ed.). İletişim Çalışmalarında Dijital Yaklaşımlar – Twitter (s. 33-58): Heretik Yayınları. Ankara-Türkiye.
  • Onat, F. (2010). “Bir Halkla İlişkiler Uygulama Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Sivil Toplum Örgütleri Üzerine Bir İnceleme”. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Kavram ve Araştırma Dergisi, 31:101-122.
  • Silsüpür, Ö. (2016). “Siyasal İletişim Aracı Olarak Twitter ’ın Kullanımı: 07 Haziran 2015 Genel Seçimi Üzerine Bir Çalışma”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 4(2): 725-747.
  • Tarhan, A. (2012). “Büyükşehir Belediyelerinin Sosyal Medya Uygulamalarına Halkla İlişkiler Modellerinden Bakmak”. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 35: 79-101.
  • Tarhan, A., Fidan, Z. (2016). “Siyasal İletişimde Sosyal Medyanın Kullanımı: 7 Haziran- 1 Kasım 2015 Genel Seçimleri Twitter Örneği”. Balcı, Ş. (Ed.). 7 Haziran’dan 1 Kasım’a Türkiye’de Siyasal İletişim Uygulamaları (s. 401-440): Literatürk Academia. Konya-Türkiye.
  • Tavşancıl, E., Aslan, A. E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri: Epsilon Yayınevi. İstanbul -Türkiye.
  • Tokgöz, O. (2010). Seçimler, Siyasi Reklamlar ve Siyasal İletişim: İmge Kitabevi. Ankara-Türkiye.

Sosyal Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanılması: Twitter Ankara Milletvekilleri Örneği

Yıl 2020, , 5 - 15, 09.07.2020
https://doi.org/10.37215/bilar.539861

Öz

Bu çalışmanın amacı, Ankara milletvekillerinin bir sosyal medya aracı olan Twitter ’ı kullanım sıklıklarını tespit ederek, mevcut Twitter hesaplarından temsil ettikleri Ankara hakkındaki gelişmeleri, sorunları ne sıklıkla kamuoyuna paylaştıklarını belirlemektir. Yapılan çalışmada 2018 yılının 15 Ekim -15 Kasım tarihleri arasında, Ankara’yı temsil eden 36 milletvekilinin Twitter ’daki şahsi hesaplarından yaptıkları paylaşımlar incelenmiştir. Bu incelemeler yapılırken içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, belirtilen tarih aralığında 33 milletvekilinin toplamda 2916 adet paylaşım yaptığı tespit edilmiş olup, Ankara milletvekillerinin günlük tweet atma oranı %2,94 olarak saptanmıştır. Milletvekillerinin içinde en çok tweet AK Parti milletvekilleri tarafından paylaşılırken en az paylaşımı BBP milletvekilinin yaptığı görülmüştür. Toplamda AK Parti milletvekilleri 930, CHP vekilleri 846, MHP vekilleri 524, İYİ Parti milletvekilleri 315, HDP vekili 223 ve BBP milletvekili 78 adet paylaşım yapmıştır. Vekillerin tweetlerde ele aldıkları konular incelendiğinde %87,1 oranında ulusal konular ile ilgili paylaşım yaptıkları görülürken, %12,8 oranında yerel konular ile ilgili paylaşım yaptıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aziz, A. (2011). Siyasal İletişim: Nobel Yayınları. Ankara-Türkiye.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler: Pegem A Yayıncılık. Ankara –Türkiye.
  • Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T., Doğu, B., İslamoğlu, G., Aydemir, A. (2014). “Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya ve Türkiye’de 2011 Genel Seçimlerinde Twitter Kullanımı”. Bilig, 68: 59-96.
  • Borins, S. (2011). “Online Adaydan Online Başkana”. Devran, Y. (Ed.). Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı (s. 85-93): Başlık Yayın Grubu. İstanbulTürkiye.
  • Bostancı, M. (2014). “Siyasal İletişim 2.0”. Erciyes İletişim Dergisi “akademia”, 3(3): 84-96.
  • Çağlar, N. , Köklü, P.H. (2017). “Yeni Medyanın Siyasal İletişim Araç Olarak Kullanımı: Siyasal Partilerin Resmî Web Sitelerine Yönelik Bir Araştırma”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1): 148-173.
  • Çakır, H. , Tufan, S. (2016). “Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya: Türkiye’de Siyasi Liderlerin Instagram Kullanım Pratikleri Üzerine Bir İnceleme”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2: 7-28.
  • Çankaya, E. (2015). Siyasal İletişim Dünyada ve Türkiye’de: İmge Kitabevi. Ankara-Türkiye.
  • Doğan, A. (2017). Türkiye’de Siyasal İletişim ve Siyasal Davranış: Nobel Yayınları. Ankara-Türkiye.
  • Doğu, B., Özçetin, B., Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T., Aydemir, A., İslamoğlu, G. (2014). Siyasetin Yeni Hali: Vaka-i Sosyal Medya: Kalkedon Yayınları. İstanbul-Türkiye.
  • Fidan, Z. , Özer, N.P. (2014). “Siyasi Partilerin Siyasal İletişim Aracı Olarak Web Sayfalarını Kullanımı”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 4 (2): 211-233.
  • Genel, M.G. (2012). “Siyasal İletişim Kampanyalarında Sosyal Medyanın Kullanımı (12 Haziran 2011 Seçimleri: “Twitter” Örneği)”. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – Tojdac, 2(4): 23-31.
  • Gunelius, S. (2011). 30-Minute Social Media Marketing: McGraw Hill. New York-The United States of America. İmik Tanyıldızı, N. , Ateş, T.Y. (2018). “Siyasi Parti Genel Başkanlarının 15 Temmuz Darbe Girişimi Sonrası Twitter Mesajlarına Yönelik İçerik ve Söylem Çözümlemesi”. ASSAM International Refereed Journal, 10: 46-63.
  • Kazancı, M. (2013). Kamu ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler: Turhan Kitabevi. Ankara-Türkiye.
  • Lilleker, D.G. (2013). Siyasal İletişim Temel Kavramlar: Kaknüs Yayınları. İstanbul-Türkiye.
  • Meriç, Ö. (2015). “140 Karakter ile Siyaset Konuşmak: Twitter ’da Siyasetçi- Yurttaş Etkileşimi”. Ersöz Kulakoğlu, S., Uğurlu, Ö. (Ed.). İletişim Çalışmalarında Dijital Yaklaşımlar – Twitter (s. 33-58): Heretik Yayınları. Ankara-Türkiye.
  • Onat, F. (2010). “Bir Halkla İlişkiler Uygulama Alanı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Sivil Toplum Örgütleri Üzerine Bir İnceleme”. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Kavram ve Araştırma Dergisi, 31:101-122.
  • Silsüpür, Ö. (2016). “Siyasal İletişim Aracı Olarak Twitter ’ın Kullanımı: 07 Haziran 2015 Genel Seçimi Üzerine Bir Çalışma”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 4(2): 725-747.
  • Tarhan, A. (2012). “Büyükşehir Belediyelerinin Sosyal Medya Uygulamalarına Halkla İlişkiler Modellerinden Bakmak”. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 35: 79-101.
  • Tarhan, A., Fidan, Z. (2016). “Siyasal İletişimde Sosyal Medyanın Kullanımı: 7 Haziran- 1 Kasım 2015 Genel Seçimleri Twitter Örneği”. Balcı, Ş. (Ed.). 7 Haziran’dan 1 Kasım’a Türkiye’de Siyasal İletişim Uygulamaları (s. 401-440): Literatürk Academia. Konya-Türkiye.
  • Tavşancıl, E., Aslan, A. E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri: Epsilon Yayınevi. İstanbul -Türkiye.
  • Tokgöz, O. (2010). Seçimler, Siyasi Reklamlar ve Siyasal İletişim: İmge Kitabevi. Ankara-Türkiye.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Münir Özkan 0000-0002-6472-6789

Deniz Türkmen 0000-0002-1883-2003

Yayımlanma Tarihi 9 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Özkan, M., & Türkmen, D. (2020). Sosyal Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanılması: Twitter Ankara Milletvekilleri Örneği. Bilim Armonisi, 3(1), 5-15. https://doi.org/10.37215/bilar.539861
AMA Özkan M, Türkmen D. Sosyal Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanılması: Twitter Ankara Milletvekilleri Örneği. bilar. Temmuz 2020;3(1):5-15. doi:10.37215/bilar.539861
Chicago Özkan, Münir, ve Deniz Türkmen. “Sosyal Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanılması: Twitter Ankara Milletvekilleri Örneği”. Bilim Armonisi 3, sy. 1 (Temmuz 2020): 5-15. https://doi.org/10.37215/bilar.539861.
EndNote Özkan M, Türkmen D (01 Temmuz 2020) Sosyal Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanılması: Twitter Ankara Milletvekilleri Örneği. Bilim Armonisi 3 1 5–15.
IEEE M. Özkan ve D. Türkmen, “Sosyal Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanılması: Twitter Ankara Milletvekilleri Örneği”, bilar, c. 3, sy. 1, ss. 5–15, 2020, doi: 10.37215/bilar.539861.
ISNAD Özkan, Münir - Türkmen, Deniz. “Sosyal Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanılması: Twitter Ankara Milletvekilleri Örneği”. Bilim Armonisi 3/1 (Temmuz 2020), 5-15. https://doi.org/10.37215/bilar.539861.
JAMA Özkan M, Türkmen D. Sosyal Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanılması: Twitter Ankara Milletvekilleri Örneği. bilar. 2020;3:5–15.
MLA Özkan, Münir ve Deniz Türkmen. “Sosyal Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanılması: Twitter Ankara Milletvekilleri Örneği”. Bilim Armonisi, c. 3, sy. 1, 2020, ss. 5-15, doi:10.37215/bilar.539861.
Vancouver Özkan M, Türkmen D. Sosyal Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanılması: Twitter Ankara Milletvekilleri Örneği. bilar. 2020;3(1):5-15.