Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İzmir’de Yaşayan Âşıklık Geleneğinin Geleceğe Aktarılmasında “Kafe-İ Âşık Kültür Odası” ve “Karacaoğlan’ın Macerası Adlı Dijital Oyun” un Etkileri

Yıl 2020, , 61 - 69, 09.07.2020
https://doi.org/10.37215/bilar.669634

Öz

Geçmişten bugüne kültürümüzde çok değerli bir yere sahip olan âşıklık geleneğinin gelecek kuşaklara aktarılması önem arz etmektedir. Yaşadığımız zaman diliminde âşıklık geleneğinin ve onun temsilcilerinin yaşam şartları içerisinde gençler tarafından yeterince bilinmediği görülmektedir. Araştırmanın amacı, İzmir ’de yaşayan âşıklık geleneğini araştırmak ve âşıklık geleneğinin İzmir ’de yaşayan temsilcileri ile gençlerin bir araya getirilmesiyle devamının sağlanabileceğini düşünerek okul binasında oluşturulan, modern yaşam ve geleneksel kültür bütünlüğü zemininde planlanarak tasarlanan “Kafe-i Âşık” kültür odasında âşıklar ile gençler bir araya getirilerek gençlerin İzmir ’de yaşayan âşıklık geleneği ile ilgili bilinç düzeylerinin artırılmasında ve geleneğin gençlere aktarılmasında “Kafe-i Âşık” kültür odası ve tasarlanan “Karacaoğlan’ın Macerası adlı Dijital Oyun” un etkilerini araştırmaktır. Ön araştırma sürecinde geleneğin birçok farklı yönden gençler arasında bilinmediği; köy odalarından esinlenilerek projelendirilen “Kafe-i Âşık” kültür odasında gençlerin âşıklarla bir araya gelmeleri ve tasarlanan “Karacaoğlan’ın Macerası adlı Dijital Oyun” un gençlere oynatılması sonrası son araştırmada gençlerin bilgilendikleri ve bilinçlendikleri, geleneği sahiplendikleri dolayısıyla gerçekleştirilen projelerin geleneğin gençlere aktarılmasında olumlu etkileri olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Çankaya, G. (2014). “İzmir ’de Âşıklık Geleneği”. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi. Ankara-Türkiye, 20-42.
  • Ekici, M., Fedakâr, P., Tutu, S. B., Gültekin, M., Kocadağ, İ. (2014). İzmir ’de Yaşayan Âşıklar Antolojisi. İzmir Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Yayınları. İzmir-Türkiye.
  • Köprülü, M. F. (1989). Edebiyat Araştırmaları 1-2: Ötüken Neşriyat. İstanbul-Türkiye.
  • Özcan, N. (2020). İzmir ’de Yaşayan Âşıklık Geleneğinin Geleceğe Aktarılmasında “Kafe-i Âşık Kültür Odası” ve “Karacaoğlan’ın Macerası Adlı Dijital Oyun” un Etkileri. Uluslararası Kültür Sanat ve Edebiyat Kongresi-I, Özet Kitapçığı, 16-17. Ankara-Türkiye.
  • Özdemir, N. (2011). ‘‘Âşıklık Geleneği ve Medya’’ Öcal Oğuz, Selcan Gürçayır (Ed.) Somut Olmayan Kültürel Miras Yaşayan Âşık Sanatı Uluslararası Sempozyum Bildiri Kitabı, Gazi Üniversitesi THBMER Yayınları. Ankara-Türkiye.

The Effects of “Cafe-i Âşık Culture Room” and the Digital Game, “The Adventure of Karacaoğlan”, to the Transmission of Minstrelsy Tradition Living in İzmir

Yıl 2020, , 61 - 69, 09.07.2020
https://doi.org/10.37215/bilar.669634

Öz

It is important to transfer the minstrely tradition, which has a very valuable place in our culture from past to present, to future generations. It is seen that the tradition of minstrelsy and its representatives are not sufficiently known by the young people in their living conditions. The aim of the study is to investigate the tradition of minstrel living in İzmir and to continue with the meeting of minstrels together with young people living in İzmir and the young people in the “Café-i Âşık” culture room, which was designed on the grounds of modern life and traditional cultural integrity. The aim of this study is to investigate the effects of the “Café-i Âşık” culture room and the designed “Karacaoğlan’s Adventure Digital Game” in raising awareness of young people about the minstrelsy tradition living in İzmir and transferring the tradition to young people. In the preliminary research process, the tradition was not known among young people in many different ways; after the meeting of young people with the lovers in the “Café-i Âşık” culture room, which was designed by inspiring from the village rooms, and playing the “Digital Game named Karacaoğlan’s Adventure” to the young people, It was observed that the projects realized due to their ownership of the tradition had positive effects on the transfer of the tradition to the youth.

Kaynakça

  • Çankaya, G. (2014). “İzmir ’de Âşıklık Geleneği”. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi. Ankara-Türkiye, 20-42.
  • Ekici, M., Fedakâr, P., Tutu, S. B., Gültekin, M., Kocadağ, İ. (2014). İzmir ’de Yaşayan Âşıklar Antolojisi. İzmir Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Yayınları. İzmir-Türkiye.
  • Köprülü, M. F. (1989). Edebiyat Araştırmaları 1-2: Ötüken Neşriyat. İstanbul-Türkiye.
  • Özcan, N. (2020). İzmir ’de Yaşayan Âşıklık Geleneğinin Geleceğe Aktarılmasında “Kafe-i Âşık Kültür Odası” ve “Karacaoğlan’ın Macerası Adlı Dijital Oyun” un Etkileri. Uluslararası Kültür Sanat ve Edebiyat Kongresi-I, Özet Kitapçığı, 16-17. Ankara-Türkiye.
  • Özdemir, N. (2011). ‘‘Âşıklık Geleneği ve Medya’’ Öcal Oğuz, Selcan Gürçayır (Ed.) Somut Olmayan Kültürel Miras Yaşayan Âşık Sanatı Uluslararası Sempozyum Bildiri Kitabı, Gazi Üniversitesi THBMER Yayınları. Ankara-Türkiye.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat ve Edebiyat
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necati Özcan 0000-0002-1524-0600

Yayımlanma Tarihi 9 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Özcan, N. (2020). İzmir’de Yaşayan Âşıklık Geleneğinin Geleceğe Aktarılmasında “Kafe-İ Âşık Kültür Odası” ve “Karacaoğlan’ın Macerası Adlı Dijital Oyun” un Etkileri. Bilim Armonisi, 3(1), 61-69. https://doi.org/10.37215/bilar.669634
AMA Özcan N. İzmir’de Yaşayan Âşıklık Geleneğinin Geleceğe Aktarılmasında “Kafe-İ Âşık Kültür Odası” ve “Karacaoğlan’ın Macerası Adlı Dijital Oyun” un Etkileri. bilar. Temmuz 2020;3(1):61-69. doi:10.37215/bilar.669634
Chicago Özcan, Necati. “İzmir’de Yaşayan Âşıklık Geleneğinin Geleceğe Aktarılmasında “Kafe-İ Âşık Kültür Odası” Ve ‘Karacaoğlan’ın Macerası Adlı Dijital Oyun’ Un Etkileri”. Bilim Armonisi 3, sy. 1 (Temmuz 2020): 61-69. https://doi.org/10.37215/bilar.669634.
EndNote Özcan N (01 Temmuz 2020) İzmir’de Yaşayan Âşıklık Geleneğinin Geleceğe Aktarılmasında “Kafe-İ Âşık Kültür Odası” ve “Karacaoğlan’ın Macerası Adlı Dijital Oyun” un Etkileri. Bilim Armonisi 3 1 61–69.
IEEE N. Özcan, “İzmir’de Yaşayan Âşıklık Geleneğinin Geleceğe Aktarılmasında “Kafe-İ Âşık Kültür Odası” ve ‘Karacaoğlan’ın Macerası Adlı Dijital Oyun’ un Etkileri”, bilar, c. 3, sy. 1, ss. 61–69, 2020, doi: 10.37215/bilar.669634.
ISNAD Özcan, Necati. “İzmir’de Yaşayan Âşıklık Geleneğinin Geleceğe Aktarılmasında “Kafe-İ Âşık Kültür Odası” Ve ‘Karacaoğlan’ın Macerası Adlı Dijital Oyun’ Un Etkileri”. Bilim Armonisi 3/1 (Temmuz 2020), 61-69. https://doi.org/10.37215/bilar.669634.
JAMA Özcan N. İzmir’de Yaşayan Âşıklık Geleneğinin Geleceğe Aktarılmasında “Kafe-İ Âşık Kültür Odası” ve “Karacaoğlan’ın Macerası Adlı Dijital Oyun” un Etkileri. bilar. 2020;3:61–69.
MLA Özcan, Necati. “İzmir’de Yaşayan Âşıklık Geleneğinin Geleceğe Aktarılmasında “Kafe-İ Âşık Kültür Odası” Ve ‘Karacaoğlan’ın Macerası Adlı Dijital Oyun’ Un Etkileri”. Bilim Armonisi, c. 3, sy. 1, 2020, ss. 61-69, doi:10.37215/bilar.669634.
Vancouver Özcan N. İzmir’de Yaşayan Âşıklık Geleneğinin Geleceğe Aktarılmasında “Kafe-İ Âşık Kültür Odası” ve “Karacaoğlan’ın Macerası Adlı Dijital Oyun” un Etkileri. bilar. 2020;3(1):61-9.