Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Value of Justice in the Crispy Philosophy Series Justice and Injustice Book

Yıl 2021, , 46 - 53, 30.12.2021
https://doi.org/10.37215/bilar.934296

Öz

In this research, it is aimed to determine how the value of “justice” takes place in the reading texts of the book “Justice and Injustice” written by Michel Puech and Brigitte Labbe. The book “Justice and Injustice” was selected from among the books in the “Crispy Philosophy” series with the criterion sampling method. In the research, one of the qualitative research methods, document analysis was used. The research was designed with a case study approach. Descriptive analysis was used in the analysis of the data. As a result of the research, it was concluded that the reading texts of the book “Justice and Injustice”, one of the books in the “Crispy Philosophy” series, will contribute to children’s gaining the value of justice. In addition, in the texts of reading the book “Justice and Injustice”, it was determined that the events took place in cause and effect relationships. It has also been concluded that the texts of reading the book “Justice and Injustice” will contribute to the students’ awareness of values by reasoning. In schools; In order to make students gain the value of justice, it can be suggested that reading texts from the book “Justice and Injustice” can be read, taking the development characterist ics of the students into account.

Kaynakça

  • Akdemir, S. (2019). “İlkokul dördüncü sınıfta felsefe temelli çocuk kitapları yoluyla değerler eğitimine ilişkin bir eylem araştırması”. Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi. Konya-Türkiye.
  • Akdemir, S., Saban, A. (2020). “İlkokul dördüncü sınıfta felsefe-temelli çocuk kitapları aracılığıyla değer öğretimine ilişkin bir eylem araştırması”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, 8 (2): 431,461.
  • Alabay, E., Can, H. B., Kandemir, B. A. ve Güney, K. (2018). “TÜBİTAK tarafından yayınlanan meraklı minik çocuk dergisinin değerler açısından incelenmesi”. Değerler Eğitimi Dergisi, 16(35): 7-26.
  • Aydın, Z. M., Gürler, A. Ş. (2014). Okulda değerler eğitimi: Nobel akademik Yayıncılık. Ankara-Türkiye.
  • Aydoğdu, H., Alkan, E. (2020). “Değerler eğitimi ve Behiç Ak’ın tavşan dişli bir gözlemcinin notlarında sevgi”. Milli Eğitim Dergisi, 49(226): 185-204.
  • Bailey, R. (2000). Teaching values and citizenship across the curriculum: Kagan Page Limited. London.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Pegem A Yayıncılık. Ankara-Türkiye.
  • Choudhuri, I. (2005). “Promoting Value Education Through Children’s Literature”. Journal of Value Education: 29-36.
  • Demirel, Ö. (2003). Türkçe öğretimi: Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara-Türkiye. Dewey, J. (2010). Okul ve toplum: Pegem Akademi. Ankara-Türkiye.
  • Doğanay, A. (2006). Değerler Eğitimi Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi Yapılandırmacı bir yaklaşım: Pegem A Yayıncılık.Ankara-Türkiye.
  • Genç, H. N. (2019). “Çocuk yazını ürünü Mor Dinazor Kıvılcım serisinde değerler eğitimi”. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 7(1): 25-36.
  • Güleç, S., Bozkurt, M. (2014). “İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin dinledikleri metinlerin doğa sevgisi, temizlik ve sağlıklı olma tutumlarına etkisi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (2): 453-467.
  • Güven, Z. A. (2014). Değerler eğitimi ve Türkçe derslerinde değerlerin kullanımı: Palet Yayınları. Konya-Türkiye Jarolimek, J. (1990). Social studies in elementary education: Macmillan Library. NewYork.
  • Karagöz, B. (2017). “Emin Özdemir’in çocuk kitaplarına değerler eğitimi bağlamında bir bakış: bir çözümleme çalışması”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31): 63-85.
  • Körükçü, Ö., Kapıkıran A. N. , Aral, N. (2016). “Schwartz’ın Modeline Göre 3-6 Yaş Resimli Çocuk Kitaplarında Değerlerin İncelenmesi”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (38): 133-151.
  • Kuru, H. (2018). “Hamdullah Köseoğlu’nun Küçük Balık adlı çocuk kitabında değerler ve dil zenginliği”. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2018): 211-221.
  • Labbé, B., Puech, M. (2000). Adalet ve Haksızlık : Günışığı Kitaplığı. İstanbul- Türkiye.
  • Neslitürk, S. (2015). “Okul Öncesi ve İlkokul Döneminde Değerler Eğitimi”. Güder, S. Y. (Ed.). Okul öncesi dönemde değerler eğitiminde etkinlik örnekleri (s. 73-107): Eğiten Kitap Yayıncılık. Ankara-Türkiye.
  • Öcal, M. (1990). Temel Eğitim ve Orta Öğretimde Din Eğitim ve Öğretiminde Metodlar: TDV yayınları. Ankara-Türkiye.
  • Özbaşı, S. (2020). “Türkçe dersi öğretim programındaki kök değerler çerçevesinde Aytül Akal masallarının incelenmesi”. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (8): 178-192.
  • Özdemir, E. (2018). Eleştirel Okuma. Ankara: Bilgi Yayınevi. Ankara-Türkiye.
  • Purbani, W. (2009). The Role of Children’s Literature in Developing Multicultural Literacy [Bildiri], International Seminar of Multiculturalism and Education: Unity and Harmony in Diversity. Yogyakarta State University, Indonesia.
  • Tuğrul, B., Feyman, N. (2006). Okul öncesi Çocukları için Hazırlanmış Resimli Öykü Kitaplarında Kullanılan Temalar. Yayına Hazırlayan: Sedat Sever. Ankara Üniversitesi
  • Üstündağ, A. (2017). “8-10 yaş çocuklarına yönelik çocuk kitaplarının değerler açısından incelenmesi”. Akademik Bakış Dergisi. (62): 1-10.
  • Yılmaz, M., Duman, T. (2017). “TRT Çocuk Dergi’sinde milli bir değer olarak vatan-vatanseverlik değeri”. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2): 639-657.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri: Seçkin Yayınevi. Ankara-Türkiye.

Çıtır Çıtır Felsefe Serisi Adalet ve Haksızlık Kitabında Adalet Değeri

Yıl 2021, , 46 - 53, 30.12.2021
https://doi.org/10.37215/bilar.934296

Öz

Bu araştırmada Michel Puech ve Brigitte Labbe’nin yazdığı “Adalet ve Haksızlık” kitabı okuma metinlerinde “adalet” değerinin nasıl yer aldığının belirlenmesi amaçlanmıştır. “Adalet ve Haksızlık” kitabı “Çıtır Çıtır Felsefe” serisi kitapları arasından ölçüt örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden, doküman analizi kullanılmıştır. Araştırma durum çalışması yaklaşımı ile desenlenmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda “Çıtır Çıtır Felsefe” serisi kitaplarından “Adalet ve Haksızlık” kitabına ait okuma metinlerinin çocukların adalet değerini kazanmalarına katkı sağlayacağı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, “Adalet ve Haksızlık” kitabı okuma metinlerinde, olayların neden sonuç ilişkileri içerisinde yer aldığı belirlenmiştir. “Adalet ve Haksızlık” kitabı okuma metinlerinin öğrencilerin akıl yürüterek değerlerin farkına varmasına katkı sağlayacağı sonucuna da ulaşılmıştır. Okullarda; öğrencilerin adalet değerini kazandırabilmek için öğrencilerin gelişim özellikleri dikkate alınarak, “Adalet ve Haksızlık” kitabına ait okuma metinlerinin okunabileceği önerisinde bulunulabilir.

Kaynakça

  • Akdemir, S. (2019). “İlkokul dördüncü sınıfta felsefe temelli çocuk kitapları yoluyla değerler eğitimine ilişkin bir eylem araştırması”. Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi. Konya-Türkiye.
  • Akdemir, S., Saban, A. (2020). “İlkokul dördüncü sınıfta felsefe-temelli çocuk kitapları aracılığıyla değer öğretimine ilişkin bir eylem araştırması”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, 8 (2): 431,461.
  • Alabay, E., Can, H. B., Kandemir, B. A. ve Güney, K. (2018). “TÜBİTAK tarafından yayınlanan meraklı minik çocuk dergisinin değerler açısından incelenmesi”. Değerler Eğitimi Dergisi, 16(35): 7-26.
  • Aydın, Z. M., Gürler, A. Ş. (2014). Okulda değerler eğitimi: Nobel akademik Yayıncılık. Ankara-Türkiye.
  • Aydoğdu, H., Alkan, E. (2020). “Değerler eğitimi ve Behiç Ak’ın tavşan dişli bir gözlemcinin notlarında sevgi”. Milli Eğitim Dergisi, 49(226): 185-204.
  • Bailey, R. (2000). Teaching values and citizenship across the curriculum: Kagan Page Limited. London.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Pegem A Yayıncılık. Ankara-Türkiye.
  • Choudhuri, I. (2005). “Promoting Value Education Through Children’s Literature”. Journal of Value Education: 29-36.
  • Demirel, Ö. (2003). Türkçe öğretimi: Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara-Türkiye. Dewey, J. (2010). Okul ve toplum: Pegem Akademi. Ankara-Türkiye.
  • Doğanay, A. (2006). Değerler Eğitimi Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi Yapılandırmacı bir yaklaşım: Pegem A Yayıncılık.Ankara-Türkiye.
  • Genç, H. N. (2019). “Çocuk yazını ürünü Mor Dinazor Kıvılcım serisinde değerler eğitimi”. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 7(1): 25-36.
  • Güleç, S., Bozkurt, M. (2014). “İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin dinledikleri metinlerin doğa sevgisi, temizlik ve sağlıklı olma tutumlarına etkisi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (2): 453-467.
  • Güven, Z. A. (2014). Değerler eğitimi ve Türkçe derslerinde değerlerin kullanımı: Palet Yayınları. Konya-Türkiye Jarolimek, J. (1990). Social studies in elementary education: Macmillan Library. NewYork.
  • Karagöz, B. (2017). “Emin Özdemir’in çocuk kitaplarına değerler eğitimi bağlamında bir bakış: bir çözümleme çalışması”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (31): 63-85.
  • Körükçü, Ö., Kapıkıran A. N. , Aral, N. (2016). “Schwartz’ın Modeline Göre 3-6 Yaş Resimli Çocuk Kitaplarında Değerlerin İncelenmesi”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (38): 133-151.
  • Kuru, H. (2018). “Hamdullah Köseoğlu’nun Küçük Balık adlı çocuk kitabında değerler ve dil zenginliği”. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2018): 211-221.
  • Labbé, B., Puech, M. (2000). Adalet ve Haksızlık : Günışığı Kitaplığı. İstanbul- Türkiye.
  • Neslitürk, S. (2015). “Okul Öncesi ve İlkokul Döneminde Değerler Eğitimi”. Güder, S. Y. (Ed.). Okul öncesi dönemde değerler eğitiminde etkinlik örnekleri (s. 73-107): Eğiten Kitap Yayıncılık. Ankara-Türkiye.
  • Öcal, M. (1990). Temel Eğitim ve Orta Öğretimde Din Eğitim ve Öğretiminde Metodlar: TDV yayınları. Ankara-Türkiye.
  • Özbaşı, S. (2020). “Türkçe dersi öğretim programındaki kök değerler çerçevesinde Aytül Akal masallarının incelenmesi”. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (8): 178-192.
  • Özdemir, E. (2018). Eleştirel Okuma. Ankara: Bilgi Yayınevi. Ankara-Türkiye.
  • Purbani, W. (2009). The Role of Children’s Literature in Developing Multicultural Literacy [Bildiri], International Seminar of Multiculturalism and Education: Unity and Harmony in Diversity. Yogyakarta State University, Indonesia.
  • Tuğrul, B., Feyman, N. (2006). Okul öncesi Çocukları için Hazırlanmış Resimli Öykü Kitaplarında Kullanılan Temalar. Yayına Hazırlayan: Sedat Sever. Ankara Üniversitesi
  • Üstündağ, A. (2017). “8-10 yaş çocuklarına yönelik çocuk kitaplarının değerler açısından incelenmesi”. Akademik Bakış Dergisi. (62): 1-10.
  • Yılmaz, M., Duman, T. (2017). “TRT Çocuk Dergi’sinde milli bir değer olarak vatan-vatanseverlik değeri”. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2): 639-657.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri: Seçkin Yayınevi. Ankara-Türkiye.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar, Sanat ve Edebiyat
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Anıl Esemen 0000-0001-5451-0418

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Esemen, A. (2021). Çıtır Çıtır Felsefe Serisi Adalet ve Haksızlık Kitabında Adalet Değeri. Bilim Armonisi, 4(2), 46-53. https://doi.org/10.37215/bilar.934296
AMA Esemen A. Çıtır Çıtır Felsefe Serisi Adalet ve Haksızlık Kitabında Adalet Değeri. bilar. Aralık 2021;4(2):46-53. doi:10.37215/bilar.934296
Chicago Esemen, Anıl. “Çıtır Çıtır Felsefe Serisi Adalet Ve Haksızlık Kitabında Adalet Değeri”. Bilim Armonisi 4, sy. 2 (Aralık 2021): 46-53. https://doi.org/10.37215/bilar.934296.
EndNote Esemen A (01 Aralık 2021) Çıtır Çıtır Felsefe Serisi Adalet ve Haksızlık Kitabında Adalet Değeri. Bilim Armonisi 4 2 46–53.
IEEE A. Esemen, “Çıtır Çıtır Felsefe Serisi Adalet ve Haksızlık Kitabında Adalet Değeri”, bilar, c. 4, sy. 2, ss. 46–53, 2021, doi: 10.37215/bilar.934296.
ISNAD Esemen, Anıl. “Çıtır Çıtır Felsefe Serisi Adalet Ve Haksızlık Kitabında Adalet Değeri”. Bilim Armonisi 4/2 (Aralık 2021), 46-53. https://doi.org/10.37215/bilar.934296.
JAMA Esemen A. Çıtır Çıtır Felsefe Serisi Adalet ve Haksızlık Kitabında Adalet Değeri. bilar. 2021;4:46–53.
MLA Esemen, Anıl. “Çıtır Çıtır Felsefe Serisi Adalet Ve Haksızlık Kitabında Adalet Değeri”. Bilim Armonisi, c. 4, sy. 2, 2021, ss. 46-53, doi:10.37215/bilar.934296.
Vancouver Esemen A. Çıtır Çıtır Felsefe Serisi Adalet ve Haksızlık Kitabında Adalet Değeri. bilar. 2021;4(2):46-53.