evi problemleri tespit ve teşhis ederek bunlara etkin çözümler geliştirmektir. Yönetim problemlerinin etkin olarak çözülebilmesi için problem bağlamının doğru modellenmesi, nedenlerinin isabetli teşhis edilmesi, çözümü için gereken bilgilerin edinilmesi ve bu bilgilerin sağlıklı olarak muhakeme edilmesi, uygulamaya konması ve sonuçlarının dikkatle takip edilmesi gerekir. Çözümler istenen sonuçları üretmediğinde ideal olan, problem çözme sürecinde dâhil olanların, çözüm için gereken bu adımları gözden geçirerek hataları bulmaları ve düzeltmeleridir. Örgütlerde gerçek problemlerle karşı karşıya olan yöneticilerin, problemleri hatalı tanımladıkları, tanımladıkları problemlere etkin çözümler geliştiremedikleri, geliştirilen çözümlerin uygulamaya koymada zorluklarla karşılaştıkları ve çözümlerin istenen sonuçları üretmediği görülmektedir. Bunun, birçok sebebin yanı sıra, yöneticilerin muhakeme süreçleri ile ilgili olduğu ileri sürülebilir.
Bu çalışmada, yönetim sorunlarında problemlerin çözümsüz olacak şekilde tanımlanmasına ve probleme, çözümünü neredeyse imkansız kılacak şekilde çözüm geliştirilmesine ve uygulanmasına sebep olan döngüsel bir muhakeme şekli olarak Epistemik Döngüsellik (Epistemic Circularity) önerilecektir. Epistemik Döngüselliğin yönetim problemlerinde kullanılmasının sonuçları gerçek bir problem çözme örneği ile sunulacaktır.
Yönetimde Problem Çözme Epistemik Döngüsellik Çıkarım Merdiveni Döngüsel Muhakeme
As the world of management that gets increasingly complex, one critical task for managers is to detect and diagnose problems and develop solutions for these problems. In order to effectively solve a problem, the problem context should be modeled correctly, causes diagnosed accurately, information required for the solution should be gathered and this information should be reasoned about in a sound way. Following a sound reasoning the information is expected to be turned into effective and persistent solutions. When the solutions fail to produce the intended results, ideally, those involved in the solution process review the problem solving process, detect their errors and fix them. What is observed in organizations is that managers facing real problems make faulty diagnoses, fail to develop effective solutions to the problems they diagnose, face difficulties in putting the solutions to action and the solutions fail to produce intended results. We claim that among many reasons, the reasoning processes of the managers is responsible for this.
In this study, Epistemic Circularity is suggested as a reasoning process responsible for the problems diagnosed in ways that make these problems unsolvable, develop and implement solutions that make resolution almost impossible. A case will be presented that demonstrates the consequences of using Epistemic Circularity in management problems.
Management problem solving Epistemic Circularity Ladder of Inference Reasoning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.