It is known that the Z generation, which has only been in the working life for a few years, is different from other generations in terms of social, cultural and economic aspects. For these reasons, academic studies on the Z generation are increasing. The aim of this study is to comparatively evaluate the career orientation attitudes of the employed Z generation individuals. In this context, self-directed career attitudes and values-oriented career attitudes will be analyzed as career orientation attitudes of the Z and Y generations. As a data collection tool, Briscoe et al. (2006) developed a protean career scale was used. The sample of the research consists of Z generation (N = 109) and Y generation (N = 210) people working in the service sector in Istanbul. The analysis results of the research are significant difference was found between Y-Z generations and between women generations in values driven career attitudes.
Henüz birkaç senedir çalışma hayatına girmiş olan Z kuşağının sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan diğer kuşaklara nazaran farklılık içinde oldukları bilinmektedir. Bu sebeplerden Z kuşağı ile ilgili akademik çalışmalar da artış göstermektedir. Bu çalışmanın amacı, istihdamda olan Z kuşağı bireylerinin kariyer yönlendirme tutumlarının kıyaslamalı olarak değerlendirilmesidir. Bu kapsamda Z ve Y kuşağının kariyer yönlendirme tutumları olarak kendi kendine yönlendirilen kariyer tutumları ve değerlere göre yönlendirilen kariyer tutumları analiz edilecektir. Veri toplama aracı olarak Briscoe ve diğerleri (2006)’nin geliştirmiş olduğu çok yönlü kariyer ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul’da hizmet sektöründe çalışan Z kuşağı (N = 109) ve Y kuşağı olan (N = 210) kişiler oluşturmaktadır. Araştırmanın analiz sonuçlarına göre; değerlere göre yönlendirilen kariyer tutumunda kuşaklar arası ve kadınlardaki kuşaklar arası anlamlı farklılık bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.