Amaç – Bu çalışmanın amacı konaklama işletmelerindeki çalışanların alturistik liderlik algılarının prososyal hizmet davranışları üzerindeki etkisinde sosyal karşılaştırmanın rolünü belirlemektir.
Yöntem/Metodoloji/Dizayn- Araştırmanın evrenini 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmeleri çalışanları oluşturmaktadır. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak Antalya ilinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde çalışan 437 kişiden veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler Yapısal Eşitlik Modeli kullanılarak analiz edilmiştir.
Sonuçlar- Araştırma sonucunda katılımcıların alturistik liderlik algısının prososyal hizmet davranışlarını ve sosyal karşılaştırma yönelimlerini olumlu yönde etkilediği, sosyal karşılaştırma eğiliminin ise prososyal hizmet davranışı üzerinde etkisinin bulunmadığı tespit edilmiştir. Katılımcıların alturistik liderlik algılarının prososyal hizmet davranışları üzerindeki etkisinde sosyal karşılaştırma yöneliminin negatif yönde düzenleyici bir etkiye sahip olduğu ancak, aracı etkisinin bulunmadığı belirlenmiştir.
Katkı/Farklılıklar- Literatür incelendiğinde alturistik liderlik algısı, prososyal hizmet davranışı ve sosyal karşılaştırma yönelimi arasındaki etkileşimi inceleyen çalışmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle araştırma literatürdeki bu boşluğun doldurulması açısından katkı sağlayacaktır. Ayrıca araştırmadan elde edilen sonuçlar sektörde faaliyette bulunan konaklama işletmelerinin sahip ve yöneticilerine çalışanların alturistik liderlik algısı, prososyal hizmet davranışı ve sosyal karşılaştırma yönelimi konuları ile ilgili eğilimini göstermesi açısından uygulamaya yönelik yol gösterebilecektir.
Alturistik Liderlik Prososyal Hizmet Davranışı Sosyal Karşılaştırma Konaklama İşletmeleri Çalışanları
Purpose - The aim of this study is to determine the role of social comparison in the effect of altruistic leadership perceptions of employees in accommodation businesses on prosocial service behaviors.
Methodology/Approach/Design- The universe of the research consists of employees of 4 and 5 star accommodation establishments. In the research, da-ta were obtained from 437 people working in 4- and 5-star accommodation enterprises operating in Antalya by using convenience sampling method. The obtained data were analyzed using the Structural Equation Model.
Findings- As a result of the research, it was determined that the altruistic leadership perception of the participants positively affected their prosocial work behaviors and social comparison orientations, while the social comparison tendency had no effect on the prosocial work behavior. It has been determined that social comparison orientation has a negative regulatory effect on the effect of participants' altruistic leadership perceptions on prosocial work behaviors, but it has no mediating effect.
Originality/Value- When the literature is examined, no study has been found that examines the interaction between altruistic leadership perception, prosocial work behavior and social comparison orientation. For this reason, the research will contribute to fill this gap in the literature. In addition, the results obtained from the research will be able to guide the owners and managers of the accommodation businesses operating in the sector in terms of showing the tendency of the employees regarding the altruistic leadership perception, prosocial service behavior and social comparison orientation.
Alturistic Leadership Prosocial Service Behavior Social Comparison Accommodation Businesses
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.