Dünyanın en eski ve köklü sektörü olan kamu sektörünün
bir parçası olan yerel yönetimler hizmet sunumu açısından düşünüldüğünde insanlara
en yakın olan birimlerdir. Bu nedenle yerel yönetimlerin performansında yeni
yönetim anlayışıyla birlikte, kaynakların etkin ve verimli kullanılarak vatandaşların
mahalli müşterek ihtiyaçlarının tam olarak karşılanması açısından önem arz
etmektedir. Bu doğrultuda kamu kurumların özelinde yerel yönetimlerde
kullanılan performans değerleme sistemi ve bu sistemin işlerliği ile çalışanlar
tarafından algısı ele alınması gereken bir konu olarak görülmektedir.
Bu düşünceden hareketle, yapılan bu çalışmada Mersin
Büyükşehir Belediyesinde uygulanan performans değerlendirme yönteminin
çalışanlar tarafından nasıl algılandığının; Kurumsal İç İletişim Boyutu,
Çalışan Performans Değerlendirme Süreci Boyutu, Kurumsal Performansa Katkı
Boyutu ve Vatandaş Memnuniyetine Katkı Boyutları üzerinden ölçülerek demografik
özelliklere göre farklılıklarının analizinin incelenmesi amaçlanmıştır. Anket
yöntemi kullanılan bu çalışmada sorular İç İletişim Boyutu, Çalışan Performans
Değerlendirme Süreci Boyutu, Kurumsal Performansa Katkı Boyutu ve Vatandaş
Memnuniyetine Katkı Boyutu olarak sınıflandırılarak hazırlanmıştır. Anketlerin
değerlendirmesi ve yapılan analizler sonucunda Kurumsal İç İletişim Boyutunda
yaşa göre anlamlı derecede farklılık tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 2 |
Twitter Google Akademik Academia.edu
@DergisiBilgi Bilgi Dergisi Google Akademik Hesabı Bilgi Dergisi Academia.edu Hesabı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.