Bu çalışmada, Almanca konuşulan ülkelerden Türkiye’ye yükseköğrenim görmek için gelen yabancı uyruklu öğrencilerin yaşadıkları Erasmus
deneyimleri sonucunda Türk toplumu ve kültürü hakkında edindikleri
izlenimler incelenmektedir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman
incelemesi kullanılmıştır. Araştırma 2010-2015 yılları arasında programdan yararlanan yabancı öğrencilerin ülkelerine geri dönünce yazmış oldukları 696 Almanca Erasmus deneyim raporu üzerinde yürütülmüştür.
Araştırmada MAXQDA 11 adlı nitel veri analizi programından yararlanılmış, öğrencilerin Türklere ve Türk kültürüne yönelik farklı görüş ve
tavsiyelerini saptamak amacıyla raporların içerik analizi yapılmıştır. Elde
edilen veriler, Türklerin sosyal hayatta yabancılara karşı oldukça olumlu
bir davranış ve tutum sergilediğini, yabancıların da sosyal yaşama uyum
sağlayarak Türk kültürünü ve yaşam biçimini derinlemesine tanıma fırsatı
bulduklarını, ayrıca bundan dolayı oldukça memnun olduklarını ve adeta
bir kültür elçisi olarak ülkelerine geri döndüklerini göstermektedir. Etkili
bir kültürlerarası değişimin meydana geldiği, ayrıca daha önyargısız ve
hoşgörülü bir bakış açısının geliştirildiği anlaşıldığından Erasmus+ Programının kültürlerarası duyarlılığın artmasında katkı sağladığı varsayımı
doğrulanmaktadır.
Türk insanı Türk kültürü kültürlerarası etkileşim kültürlerarası öğrenme Erasmus+ Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programı Erasmus deneyim raporu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 87 |
Ahmet Yesevi Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanlığı