Gelişen teknolojik imkanlarla birlikte din öğretimi
sürecinde yararlanılacak materyallerin sayısı da artmıştır. Söz konusu
materyallerden birisi de filmlerdir. Filmler dersleri daha eğlenceli ve
öğretici hale getirebilir. Öğrencilere zengin öğrenme yaşantısı sunabilir.
Bunun için öğretmenlerin bu materyalden etkili bir şekilde yararlanmaları din
öğretiminde yaşanan ilgisizlik, isteksizlik, bıkkınlık gibi sorunların
azalmasında katkı sağlayabilir.
Bu araştırmanın temel amacı, Din dersi
öğretmenlerinin bir öğretim materyali olarak film/videoları kullanma
durumlarını ortaya koymaktır. Araştırma, var olan durumu betimleyen tarama
modelinde bir çalışmadır. Kayseri örnekleminde yapılan bu araştırmanın
sonuçlarına göre; araştırmaya katılan Din dersi öğretmenlerinin yarısı
derslerinde filmlerden yararlanmaktadır. Din dersi öğretmenlerinin en çok
kullandıklarını söyledikleri film türü “kısa filmler/videolar”dır. Araştırmaya
katılan öğretmenlerin filmlerden en çok yararlandıkları ders türü “Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi”dir. En az film kullanılan öğretim alanı İmam Hatip Lisesi
Meslek dersleri olmuştur. Dolayısıyla, derslerinde film kullanan öğretmenler
daha çok ortaokul DKAB öğretmenleridir. Bayan öğretmenler erkeklere nazaran bu
materyalden daha çok yararlanmaktadır. Öğretmenler bu materyali daha çok
“işlenen konuyu zenginleştirmek, geliştirmek” için kullanmaktadırlar. Söz
konusu öğretmenler filmleri daha çok meslektaşlarından ve internet sitelerinden
temin etmektedirler. Araştırmaya katılan öğretmenler din öğretiminde film
seçerken, en çok seçilen filmin “konuya uygunluğuna” dikkat ettiklerini
söylemişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin film kullanma konusunda en
çok yaşadıkları sorun, bazı okullardaki internet ve bilgisayar yetersizliğidir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2017 Sayı: 33 |