Covid-19 Pandemisi ile birlikte alınan önlemler hayatımızda birçok değişikliği de beraberinde getirmiştir. Bu önlemlerden biri olan sosyal mesafe uygulaması ile birlikte evden çalışılabilir işler ve çalışılamayan işler ayrımı ortaya çıkmıştır. Yöneticiler, profesyonel meslek grupları, büro hizmetlerinde çalışanlar uzaktan çalışan meslekler içinde ilk sıraları almaktadır. Bu bağlamda eğitim, bilimsel ve teknik faaliyetler içinde yer alan akademisyenlerde işlerinin çoğunu uzaktan yapabilen meslekler kategorisinde yer almaktadır. Evden çalışmaya olanak sağlayan mesleklerden biri olan Akademisyenlik, Iğdır Üniversitesi’nde görev yapmakta olan kadın akademisyenler özelinde evden çalışma yönteminin nasıl uygulandığı, sonuçlarının ne olduğu ve akademisyenlerin yaşadıkları süreçler araştırılmış olup, çalışmada mülakat tekniği kullanılmıştır. Katılımcıların verdiği cevaplar “MAXQDA 18” programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, katılımcılar evden çalışmanın avantajlarının ve dezavantajlarının olduğunu ifade etmişlerdir. Buna göre, çalışmanın ana temaları evden çalışmanın avantajları ve evden çalışmanın dezavantajları olarak belirlenmiştir. Evden çalışmanın avantaj ana temasında, zaman tasarrufu, derslerin online olması, mesainin olmaması, mekan kolaylığı, yoldan tasarruf (ekonomik açıdan) alt temaları yer alırken, dezavantaj ana temasında ise; çalışma disiplinin olmaması, çalışma verimliliğinin düşüklüğü, öğrenci ile aktif bir eğitimin olmaması, iş-yaşam dengesinin bozulması, çocuk bakımı için harcanan sürenin artması alt temaları yer almıştır.
The measures taken with the The Covid-19 Pandemic have brought many changes in our lives. One of these measures, social distancing, has led to the emergence of a distinction between work from home jobs and non work from home jobs. Managers, professional occupational groups, office services employees are in the first place among remote working occupations. In this context, academicians in education, scientific and technical activities are in the category of occupations that can do most of their work remotely. Academicianship, which is one of the professions that allows working from home, how the working from home method applied, what the results are and the processes experienced by academics have been investigated in the case of female academics working at Iğdır University, and the interview technique was used in the study.The answers given by the participants were analyzed using the “MAXQDA 18” program. According to the results, participants stated that working from home has advantages and disadvantages. Accordingly, the main themes of the study were identified as the advantages of working from home and the disadvantages of working from home. The main advantages of working from home included the sub-themes of time saving, online courses, no overtime, convenience of space, saving money (economically), while the main disadvantages included the sub-themes of lack of work discipline, low work efficiency, lack of active education with the student, disruption of work-life balance, and increased time spent on childcare.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çalışma Ekonomisi |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |