Gezi parkı eylemleri farklı politik muhayyileleri ateşleyen ve farklı sosyal bilimlerini yeni araştırma gündemlerine yönelten yapısıyla yakın dönem Türkiye tarihinin önemli toplumsal olgulardan birisidir. Özellikle iletişim bilimciler açısından “Gezi parkı” eylemleri genelde kitle iletişim araçları, özelde sosyal medya toplumsal ve siyasal alanda nasıl bir etki yarattığı ve kitleleri nasıl harekete geçirdiği noktasında üzerinde durulması gereken bir sosyal hareketlilik olarak karşımıza çıkmaktadır. Gezi parkı eylemleri olarak medyada karşılık bulan Taksim Meydanını Yayalaştırma Projesi’ne tepki olarak ortaya çıkan ve kısa sürede sosyal medyanın etki gücüyle ülkeye ve dünyaya yayılarak hükümet karşıtlılığına dönüşen toplumsal bir hareket niteliği kazanmıştır. “Gezi Parkı” eylemleri üzerinden farklı siyasal görüşlere mensup bireylerin, gezi eylemlerini kendi ideolojik bakış açılarıyla ele alarak, bazı grup ve bireylerin olayı kullanarak kişisel popülarite ve rant elde etmeye çalışması ve sosyal medya üzerinden yoğun paylaşımlarda
bulunması, protestoların çıkış amacını gölgeleyerek amacından sapmasına neden olmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1 |
BİLSAM Yayıncılık Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.
Dergide yayınlanan yazıların ilmî, fikrî ve hukukî sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıların yayınlanıp yayınlanmaması konusunda serbesttir. Dergiye gönderilen yazılar iade edilmez. DERGİYE GÖNDERİLEN YAYINLAR İNTİHAL AÇISINDAN İNCELENİR.
Yayımlanmış yazıların her türlü yayın hakkı Birey ve Toplum Dergisi'ne aittir. Dergide yayımlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.