“Bilginin İslamileştirilmesi” meselesi, İslam dünyasında bazı
ilim adamlarının Müslümanların bilimsel çalışmalarda kullandığı
metodik durumunun ıslahı için ürettikleri bir kavramdır. Hareketin
hedefi, bilim’in sekülerleşmesinde pay sahibi olan Batı anlayışına
karşı bir arayışa girerek bilimsel faaliyetlerdeki ideolojik soruna
çözüm aramaktır. Bu makalenin amacı, Bilginin İslamileştirilmesi
meselesinin fikir olarak ortaya çıkış nedenlerini irdelemek, kavram
üzerinden fikir beyan eden ilim adamlarının nasıl bir teorik zemin
üzerinde durduğunu tespit etmek, bu kavrama yönelik eleştirilerin
neler olduğunu belirtmek ve hareketin eğitim sisteminden beklentisini
ortaya koymaktır.
Bilgi İslami Bilim Bilginin İslamileştirilmesi İslami Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |
BİLSAM Yayıncılık Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.
Dergide yayınlanan yazıların ilmî, fikrî ve hukukî sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıların yayınlanıp yayınlanmaması konusunda serbesttir. Dergiye gönderilen yazılar iade edilmez. DERGİYE GÖNDERİLEN YAYINLAR İNTİHAL AÇISINDAN İNCELENİR.
Yayımlanmış yazıların her türlü yayın hakkı Birey ve Toplum Dergisi'ne aittir. Dergide yayımlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.