Bu
çalışmada günümüzde önemli bir yere sahip olan, görsel işitsel medya aracı
televizyonda ve internet ortamında son yıllarda yaygınlaşan reklam okyanusunda
yer alan ve geniş kitlelere hitap eden ‘’Coca
Cola Reklamlarında Ramazan’’ konusu ele alınarak izleyiciler tarafından
nasıl alımlandığını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu reklamların hedef kitle
üzerindeki egemen yaklaşımı incelenmektedir. Çalışma da niteliksel araştırma
yöntemi alımlama analizi tekniği kullanılmıştır. Farklı sosyo-demografik
özelliklere sahip 8 kişi ile yapılan görüşmeler gözlem tekniği ile de
desteklenerek gerçekleştirilen çalışmada izleyici yorumları mercek altına
alınmıştır. Çalışmada, izleyicilerin iletilere karşı oldukça duyarlı olduğu
tespit edilmiştir. Sosyo-demografik ve kültürel değişkenlerin sunulan içeriğe
yönelik direnç açısından farklılık gösterdiği elde edilen bulgular arasındadır.
Küresel bir markanın yerel dinamik ve değerler ile kitle iletişim araçları
üzerinden nasıl yoğunlaştığı ve özdeşleşmede güçlendiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |
BİLSAM Yayıncılık Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.
Dergide yayınlanan yazıların ilmî, fikrî ve hukukî sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıların yayınlanıp yayınlanmaması konusunda serbesttir. Dergiye gönderilen yazılar iade edilmez. DERGİYE GÖNDERİLEN YAYINLAR İNTİHAL AÇISINDAN İNCELENİR.
Yayımlanmış yazıların her türlü yayın hakkı Birey ve Toplum Dergisi'ne aittir. Dergide yayımlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.