Akademik kurumlar için farklı sıralama kuruluşları tarafından gerçekleştirilen sıralamalar, akademik kurumlardaki gelişmelerin izlenmesi için önem taşımaktadır. Sıralama sistemleri genel anlamda birbirlerine benzerlik gösterseler de farklı parametreleri ön plana çıkaran ve uluslararası geçerliliği daha ağır olan sıralama sistemleri üniversitelerin kendilerini gösterdikleri bir ortama dönüşmüştür. Toplumun, üniversitelerin kalite göstergesi gözüyle takip ettiği bu sıralama sistemlerinin, gerçek görünürlüğü ve akademik kurumların tanınırlığını yansıtmadığı gibi eleştiriler de bulunmaktadır. Bunun ana nedenlerinin başında akademisyenler, üniversite öğrenci adayları, çalışma ortakları ve diğer paydaşlar tarafından sosyal medya araçlarının; görünürlüğün ve uluslararası tanınırlığın merkezi olarak kabul edilmeye başlanmasıdır. Günümüzde özellikle kurumsal iletişimi sağlama araçlarından biri olarak görülen Twitter, üniversitelerce kamuoyunu bilgilendirme amaçlı sıklıkla kullanılmaktadır. Bu nedenle üniversitelerin Twitter kullanım durumları görünürlük açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada farklı parametrelere göre sıralama yapan (QS, Webometrics, URAP) sıralama sistemlerinde en yüksek puana sahip Türkiye’deki üniversitelerin kurumsal Twitter hesaplarının aktiviteleri incelenerek, Twitter aktivitesi ile üniversite sıralamaları arasındaki ilişkiler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada veri madenciliği teknikleri kullanılarak veri analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları üniversitelerin Twitter ortamındaki aktiviteleri ile QS, Webometrics, URAP sıralamaları arasında anlamlı ilişkiler olduğunu göstermektedir. Araştırma sonucunda sıralama puanı yüksek olan üniversitelerin kurumsal olarak Twitter hesaplarını daha aktif kullandıkları belirlenmiştir.
Üniversite Sıralama Sistemleri Veri Madenciliği Karar Ağacı Sosyal Medya Twitter Webometrics QS URAP University Ranking Data Mining Decision Tree Social Media
Rankings performed by different ranking institutions for academic institutions are important for monitoring the developments in academic institutions. Although ranking systems show similarities in general terms, ranking systems that highlight different parameters and have higher international validity have turned into an environment where universities show themselves. There are also criticisms such as these ranking systems, which are followed by the society as a quality indicator of universities, do not reflect the real visibility and recognition of academic institutions. The main reasons for this are academics, university student candidates, partners and other stakeholders; is beginning to be considered central to visibility and international recognition. Today, Twitter, which is seen as one of the means of providing corporate communication, is frequently used by universities to inform the public. For this reason, the usage status of universities on Twitter is important in terms of visibility. who sorted according to different parameters in this study (QS, Webometrics, URAP) in the ranking system by examining the highest score with corporate activities of the Twitter accounts of the universities in Turkey has tried to determine the relationship between Twitter activity with university rankings. In the research, data analyses were performed using data mining techniques. The results of the research show that there are significant relationships between the activities of universities on Twitter and QS, Webometrics and URAP rankings. As a result of the research, it was determined that universities with higher ranking points use their Twitter accounts more actively as a corporate.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 5 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (BİTED)
Journal of Information and Communication Technologies