In this study were investigated that the effect on
performance and emissions of spark ignition engine by used n-propanol and
iso-propanol alcohol. In experiments were used B100(100% gasoline), 20 n-pro
(80% gasoline+20% n-propanol) and 20 iso-pro (80% gasoline+20% iso-propanol)
fuel blends. Experiments was performed that engine full throttle in the
position and six different engine speed (1500-4000 d/min). According to
performance results, was not observed that significant a change on engine
moment and engine power with add iso-propanol alcohol. But specific fuel
consumption was increase that 2.23% rate with using iso propanol alcohol.
According to the emissions results, HC and CO emissions were reduced with add
alcohol about %10.52 and % 4.41 respectively. On the other hand, NOX
and CO2 emission increased about %17.38 and %15.24 respectively.
Spark ignition engine n-propanol iso-propanol engine performance
Bu çalışmada buji ateşlemeli bir motorda n-propanol
ve izo-propanol alkolleri kullanımının motor performans ve emisyonlarına etkisi
incelenmiştir. Deneyler de B100 (%100 benzin) 20 n-pro (%80 benzin+%20
n-propanol) ve 20 izo-pro (%80 benzin+%20 izo-propanol) yakıt karışımları
kullanılmıştır. Deneyler motor tam gaz konumunda, altı farklı motor devrinde
(yükünde) (1500-4000d/dk) yapılmıştır. Performans sonuçlarına göre,
izo-propanol alkolü ilavesi ile motor momentinde ve motor gücünde önemli bir
değişiklik görülmemiştir. Fakat özgül yakıt tüketimi izo-propanol alkol
kullanılmasıyla %2,23 oranında artmıştır. Emisyon sonuçlarına göre, HC ve CO
emisyonları alkol ilavesi ile birlikte sırası ile yaklaşık %10,52 ve % 4,41
azalmıştır. Öte yandan CO2 ve NOX emisyonları sırası ile
yaklaşık %17,38 ve %15,24 oranında
artmıştır.
Buji ateşlemeli motor n-propanol izo-propanol motor performansı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 14 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |