Türkiye
Cumhuriyeti'nin kuruluşuyla birlikte, Türkiye ekonomisini güçlendirmek için
yeni bir sanayi ve ticaret yatırımı gerekliydi. Bu nedenle İzmir İktisat Kongresi’nde
temelleri atılan ilk ulusal banka olan Türkiye İş Bankası, 26 Ağustos 1924
yılında Atatürk tarafından Celal Bayar önderliğinde kurulmuştur. Özel sektörü geliştirmek
için kurulan Türkiye İş Bankası, kurumsal reklamlarını da bu süreçte yayınlamaya
başlamıştır. Kurumsal reklamlar, Bankanın kimliğini, kuruluş amacını ve
politikalarını ortaya çıkarması açıdan önemlidir. Bu nedenle çalışmada, Türkiye
İş Bankası’nın 1924–1928 yılları arasında yayınladığı kurumsal reklamlar,
Banka’nın kurumsal iletişimi açısından incelenmiştir. Bu çerçeve kapsamında
kurumsal reklamlar dönemin gazeteleri olan Hakimiyet-i Milliye, Milliyet ve
Akşam gazetelerinden toplanarak nitel metin analizi yöntemiyle çözümlenmiştir.
Sonuç olarak, Türkiye İş Bankası kurumsal reklamları aracılığıyla kimliğini,
amacını ve politikalarını yansıtmaktadır hipotezi doğrulanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |