Eğitim
Bilişim Ağı (EBA), farklı düzeye ve öğrenme stillerine sahip öğrencilerin
gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla e- içeriklerin sunulduğu sosyal öğrenme
ağıdır. Bu ağda diğer derslere ait olduğu gibi imam hatip okulları ile normal
okullarda yer alan din eğitimine ilişkin zorunlu ve seçmeli derslere ait
uygulamalar yer almaktadır. Bu
çalışmanın amacı, İmam Hatip Meslek
dersleri ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri öğretmenlerinin EBA’ya
ilişkin düşüncelerini belirleyerek EBA’nın geliştirilmesine katkı sağlamaktır. Bu
amaçla olası farklılıklara dikkat edilerek 18 kişilik çalışma grubu
oluşturulmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış soruların yer aldığı görüşme
formu aracılığı ile toplanmıştır. Çalışma grubunun, EBA’yı bildikleri, verimli
ve kullanışlı gördükleri ancak fiziksel, alt yapı, internet yokluğu ve içerik
hazırlama konusunda bilgi yetersizliği gibi nedenlerden az kullandıkları tespit
edilmiştir. Engellilere yönelik uygulamalara, Arapça materyallere, güncel
uygulamalara yer verilmesi ve ders içeriklerinin hazırlamasına yönelik hizmet
içi eğitim verilmesi önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |