İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LUDWIG VAN BEETHOVEN'IN OP.96 KEMAN-PİYANO SONATI'NIN BİRİNCİ BÖLÜMÜNÜN KARAKTER VE TEMATİK ANALİZİ

Yıl 2022, , 101 - 112, 15.04.2022
https://doi.org/10.47956/bmsd.1087632

Öz

18. yüzyılın sonlarına doğru keman-piyano sonatı yazma anlayışı dönemin önde gelen bestecilerinden Ludwig van Beethoven'ın yazdığı sonatlar ile değişiklik göstermeye başlamış, Beethoven yazdığı keman-piyano sonatlarındaki yenilikçi müzik anlayışıyla kendinden sonra gelen bestecilere yön vermiştir. Keman-piyano için toplamda on sonat yazan bestecinin Op.96 numaralı son sonatının özellikle birinci bölümü klasik sonat yazma geleneğinin çok ötesinde bir yapıya sahip olup, Beethoven'ın yenilikçi üslubunun açık bir göstergesidir.
Bu çalışmada Klasik Dönem'den Romantik Dönem'e geçiş hareketini başlatan isim olarak kabul edilen Ludwig van Beethoven'ın Op.96 numaralı keman-piyano sonatının birinci bölümü karakter özellikleri ve tematik açılardan incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bilgi ve bulguların eserin icrasında yol gösterici olmasının yanı sıra keman ve piyano eğitimleri için de yol gösterici olması öngörülmektedir.

Teşekkür

Öğr.Gör. Ozan Sari

Kaynakça

  • Başaran, İsmail, Ludwig van Beethoven'in Müziği ve 7. Keman Sonatı (Yüksek Lisans Tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa: 2020. Churgin, Bathia, Transcendent mastery: Studies in the music of Beethoven, Pendragon Press, New York: 2008.
  • İlhan, Tayfun, Ludwig van Beethoven'in Beşinci Piyano Konçertosunun İncelenmesi (Sanatta Yeterlik Tezi). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara: 2019.
  • Karlıdağ, Mehmet Semih, Ludwig van Beethoven'in Op.5 No.1 ve Op.102 No.2 Viyolonsel-Piyano Sonatlarının Sonat Formunun Gelişimi Bakımından Karşılaştırılarak Tarihsel, Teknik ve Yapısal Açılardan İncelenmesi (Sanatta Yeterlik Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul: 2019.
  • Maynard, Solomon, Late Beethoven: Music, thought, imagination, University of California Press, Berkeley: 2003.
  • Saccenti, Edoardo, Beethoven's Deafness and his Three Styles, Pubmed - National Library of Medicine, USA: 2011.
  • Zafer, Ahmet Hamdi, L. van Beethoven'in Keman-Piyano Sonatlarının Keman Çalma Teknikleri Açısından İncelenmesi (Sanatta Yeterlik Tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne: 2007.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm İnceleme Makalesi
Yazarlar

Çağdaş Özkan 0000-0003-0718-4968

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2022
Kabul Tarihi 4 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

Chicago Özkan, Çağdaş. “LUDWIG VAN BEETHOVEN’IN OP.96 KEMAN-PİYANO SONATI’NIN BİRİNCİ BÖLÜMÜNÜN KARAKTER VE TEMATİK ANALİZİ”. Balkan Müzik Ve Sanat Dergisi 4, sy. 1 (Nisan 2022): 101-12. https://doi.org/10.47956/bmsd.1087632.

Creative Commons Lisansı
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.