Bu araştırma Çağdaş Türk bestecilerinin viyolonsel için bestelediği konçerto, sonat, partita ve suitlerin ülkemizdeki viyolonsel sanatçıları tarafından tanınma durumlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma ile Çağdaş Türk bestecilerinin viyolonsel için bestelediği konçerto, sonat, partita ve suitlerin viyolonsel sanatçıları tarafından tanınma durumlarının ortaya konulması; bundan sonra yapılacak olan bilimsel ve sanatsal başka çalışmalara ışık tutmasının yanı sıra bu eserlerin viyolonsel sanatçıları tarafından konser programlarına dâhil edilerek Çağdaş Türk bestecilerimizin ulusal ve uluslararası platformlara taşınmasının gerekliliği bakımından büyük önem taşımaktadır.
Bu çalışma betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın deseni durum çalışması olarak seçilmiş nitel araştırma teknikleri kullanılmıştır.
Araştırmanın evrenini Türkiye’deki viyolonsel sanatçıları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, Türkiye’de yer alan 6 Devlet Senfoni Orkestraları, 6 Opera Orkestraları ve profesyonel sistemle çalışan 2 belediye orkestraları olmak üzere toplamda14 orkestrada görev yapan 28 viyolonsel sanatçıları oluşturmaktadır.
Araştırmadaki veriler anket yoluyla elde edilmiştir. Anketler yolu ile elde edilen bulgular frekans (f) kullanılarak çözümlenmiş, daha sonra da her eser için ayrı ayrı tablolaştırılmış ve bu tabloların altına o tablodaki eser için gerekli açıklamalar ve yorumlar yazılmıştır.
Verilerin analizi sonucunda Çağdaş Türk bestecilerinin viyolonsel için bestelediği konçerto, sonat partita ve suitlerin ülkemizdeki viyolonsel sanatçıları tarafından beklenen ölçüde tanınmadığı ortaya çıkmıştır.
Çağdaş Türk Bestecileri Viyolonsel Konçerto Sonat Partita Suit
Aim of this study is to identify the familiarity status of cellists in Turkey to concertos, sonatas, partitas, and suites which were composed for cello by contemporary Turkish composers. The study is considered significant in terms of identifying the familiarity status of cellists to concertos, sonatas, partitas, and suites which were composed for cello by contemporary Turkish composers; shedding light on future scientific and artistic studies; inclusion of these pieces in concert repertoires by cellists and therefore promoting contemporary Turkish composers on national and international platforms. This is a descriptive study. The study is based on case study pattern and includes qualitative research techniques. Population of the research is composed of cellists in Turkey. Sample of the study, on the other hand, consists of 28 cellists who perform in 14 orchestras; such as 6 State Symphony Orchestras, 6 Opera Orchestras, and 2 municipal orchestras who work with a professional system. Data of the study was obtained through surveys. The findings were analyzed by using frequency (f), tabulated separately for each piece, and then necessary explanations and comments were provided below these tables. The study concluded that the familiarity level of cellists in Turkey to concertos, sonatas, partitas, and suites which were composed for cello by contemporary Turkish composers is not sufficient.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 11 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.