Amaç: Bu araştırma; ebelik bölümü öğrencilerinin gelecekle ilgili kariyer planları ve kaygılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, tanımlayıcı/kesitsel tipte olup, Mart-Temmuz 2023 tarihleri arasında bir devlet üniversitesinin ebelik bölümünde öğrenim gören 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş, evreni oluşturan tüm öğrencilere ulaşılması hedeflenmiş, toplam 265 öğrenci ile çalışma tamamlanmıştır (n=265). Veriler “Tanıtıcı Bilgi Formu ve Üniversite Öğrencilerinde Gelecek Kaygısı Ölçeği” ile çevrimiçi ortamda toplanılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan ebelik bölümü 2. sınıf öğrencilerinin %44.3’ünün, 3. sınıf öğrencilerinin %50.5’inin ve 4. sınıf öğrencilerinin %61.1’inin mezuniyet sonrası kariyer planlarının olduğu, öğrencilerin en çok uzman ebe olmak (sırasıyla %41.1, %45.4 ve %51) kariyer planının olduğu belirlenmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilerin Üniversite Öğrencilerinde Gelecek Kaygısı Ölçeğinden aldıkları toplam puan ortalamaları sırasıyla 2.68 ± 3.61, 3.08 ± 5.26 ve 3.53 ± 5.32’dir. 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin Üniversite Öğrencilerinde Gelecek Kaygısı Ölçeği ve Gelecek Korkusu ve Gelecekten Umutsuzluk alt boyutlarından aldıkları toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel açısından anlamlı bir fark oluğu; 4. sınıf öğrencilerinin daha çok gelecek kaygısı, korkusu ve gelecekten umutsuzluk yaşadığı bulunmuştur (p<0.05).
Sonuç: Araştırma sonucunda, ebelik bölümü öğrencilerinin öğrenim gördükleri sınıflar ilerledikçe, kariyer planlarının ve gelecek kaygılarının arttığı, daha çok gelecek korkusu ve gelecekten umutsuzluk yaşadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Aim: This study was conducted to determine the future career plans and concerns of midwifery students.
Material and Method: The research is of descriptive/cross-sectional type and was conducted with 2nd, 3rd and 4th class students studying in the midwifery department of a state university between March 15 and June 2023. In the study, no sample selection was made, it was aimed to reach all the students forming the universe, and the study was completed with a total of 265 students (n=265). The data were collected online with the "Introductory Information Form and the Future Anxiety Scale of University Students".
Results: It was stated that 44.3% of the 2nd year students of the midwifery department, 50.5% of the 3rd year students and 61.1% of the 4th year students had post-graduation career plans, the students being the most specialized midwife (respectively). 41.1%, 45.4% and 51% were determined to have a career plan. The total mean scores of the students participating in the study on Future Anxiety Scale of University Students were 2.68 ± 3.61, 3.08 ± 5.26 and 3.53 ± 5.32, respectively. There is a statistically significant difference between the total score averages of the 2nd, 3rd and 4th grade students in the dimensions of Future Anxiety Scale of University Students and Fear of the Future and Hopelessness from the Future; it was found that 4th grade students experienced more future anxiety, fear and hopelessness about the future (p<0.05).
Conclusion: As a result of the research, it was concluded that as the classes of midwifery students progressed, their career plans and future anxieties increased, and they experienced more fear of the future and hopelessness about the future.
Belonging Midwifery Midwifery Student Midwifery Department Profession
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ebelik (Diğer) |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 7 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.