Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin bireyselleştirilmiş bakım algıları ile eleştirel düşünme eğilimlerini belirlemek ve aralarındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Araştırmada tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tasarım kullanıldı. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de bir üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören ve klinik deneyimi olan toplam 219 hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Araştırmaya katılmaya kabul eden 201 hemşirelik öğrencisi ile çalışma tamamlandı. Araştırma verileri, “Öğrenci Bilgi Formu”, “Bireyselleştirilmiş Bakım Skalası-A- Hemşire Versiyonu (BBSA-Hemşire)” ve “Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (KEDEÖ)” kullanılarak toplandı ve tanımlayıcı, ilişki arayıcı ve karşılaştırmalı istatistiksel metotlar kullanılarak analiz edildi.
Bulgular: Öğrencilerinin BBSA-Hemşire toplam puan ortalaması 4,10 ± 0,63 ve KEDEÖ toplam puan ortalaması 215,55 ± 26,18 idi. Hemşirelik öğrencilerin BBSA-Hemşire toplam puan ortalaması ile KEDEÖ toplam puan ortalaması arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlendi (r: 0,288; p=0,001).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin bireyselleştirilmiş bakım algılarının iyi düzeyde, eleştirel düşünme eğiliminin ise düşük düzeyde olduğu belirlendi. Bireyselleştirilmiş bakım algıları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasında ise pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu saptandı. Öğrencilerin, eleştirel düşünme eğilimi arttıkça bireyselleştirilmiş bakım algılarının da olumlu yönde artacağı sonucuna ulaşıldı.
Hemşirelik öğrencileri Bireyselleştirilmiş bakım Hemşirelik eğitimi Eleştirel düşünme
Aim: This study was carried out to investigate perceptions of nursing students about individualized care and critical thinking dispositions and to analyze the relationship between them.
Material and Method: A descriptive correlational design was used in the study. The population of the study included 219 nursing students with clinical experience in the Health Sciences Faculty of a University in Turkey. The study was conducted with 201 students who consented to participate voluntarily in the study. Data were collected using “The Student Information Form”, “The Individualized Care Scale-A- Nurse Version (ICSA-Nurse)”, and “The California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTDI)” and analyzed by using descriptive, correlational, and comparative statistical methods.
Results: The students’ mean score from the total ICSA-Nurse was 4.10 ± 0.63 and the students’ mean score from the total CCTDI was 215.55 ± 26.18. A significant positive relationship was found between the nursing students’ mean total scores from the ICSA-Nurse and the CCTDI (r: 0.288; p=0.001).
Conclusion: The perception of the nursing students about individualized care was at a good level, whereas their critical thinking disposition was low. A significant positive relationship was found between the individualized care perceptions and critical thinking dispositions. In conclusion, as the nursing students’ critical thinking dispositions improved, their perceptions of individualized care would increase positively, as well.
Nursing students Individualized care Nursing education Critical thinking
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik Esasları |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 11 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.