Amaç:
Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin tıbbi hatalara
karşı tutumlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir.
Gereç-Yöntem: Araştırma bir devlet
üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde 2.,3. ve 4. Sınıfta eğitim gören 193 öğrencinin katılımı ile
gerçekleştirilmiştir. Verilerin
toplanmasında “Kişisel Bilgi Formu” ile
“Tıbbi Hatalarda Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Veri toplamadan önce
katılımcılardan sözel izin ve kurum izni alınmıştır. Veriler sınıf ortamında
toplanmış, bilgisayar ortamında istatistik paket programı ile araştırmacılar
tarafından değerlendirilmiştir.
Bulgular:
Verilerin değerlendirilmesi sonucunda hemşirelik
öğrencilerinin tıbbi hatalarda tutum ölçeği puan ortalamasının X= 3.82 ± .30
olduğu, “tıbbi hata yaklaşımı” tutum
puanlarının ( X=3.96 ± .42) yüksek,
“tıbbi hata algısı” ( X= 2.91 ± .77) tutum puanlarının ise düşük olduğu
belirlenmiştir. Ayrıca hemşirelik öğrencilerinin öğrenim gördükleri sınıflara
göre “tıbbi hata yaklaşımı” ve “tıbbi hata nedenleri” alt boyutunda, cinsiyete göre de “tıbbi hata algısı” ve
“tıbbi hata yaklaşımı” alt boyutlarında tutum farklılığı olduğu ( p ˂ .05)
saptanmıştır.
Sonuç:
Araştırma sonucunda hemşirelik öğrencilerinin genel olarak tıbbi hatalara karşı
ve tıbbi hata yaklaşımı konusunda olumlu tutum içinde oldukları, tıbbi hata
algısı konusunda ise tutumlarının istenilen düzeyde olmadığı ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.